Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:det där kan nog bli bra men du borde vinkla in högtalarna samt skaffa dig den nyaste versionen av Imac
adzer skrev:Britt-Gunnar skrev:det där kan nog bli bra men du borde vinkla in högtalarna samt skaffa dig den nyaste versionen av Imac
Kolla de nyare bilderna istället
Längre ner på sid 1
subjektivisten skrev:Komorok skrev:Ja hade ordnat en grav mellan högtalarna och lyssningsposition som fångar
upp golvreflexen. Då slipper jag ha soffbord och kan ha fotstöd istället.
i56 och i64s har väl minskat ner golvreflexen så mycket att det inte spelar så stor roll, väl?
Komorok skrev:subjektivisten skrev:Komorok skrev:Ja hade ordnat en grav mellan högtalarna och lyssningsposition som fångar
upp golvreflexen. Då slipper jag ha soffbord och kan ha fotstöd istället.
i56 och i64s har väl minskat ner golvreflexen så mycket att det inte spelar så stor roll, väl?
Nyckelordet är "stor".
Nej, men spelar det någon roll alls? Ja, lite. Och för att optimera, så drömmer
jag så. Allt som kan bidra till en förbättring vore ju synd att ta bort, eller?
adzer skrev:En grav e dock helt uteslutet för mig då jag kommer springa fram och tillbaka en del. Inte lust att snubbla och slå ihjäl mig på köpet.
Är lite av en motståndare till allt var steg heter i golv. Inga trösklar eller något heller. Varje våningsplanplan skall vara helt slätt.
Nattlorden skrev:adzer skrev:En grav e dock helt uteslutet för mig då jag kommer springa fram och tillbaka en del. Inte lust att snubbla och slå ihjäl mig på köpet.
Är lite av en motståndare till allt var steg heter i golv. Inga trösklar eller något heller. Varje våningsplanplan skall vara helt slätt.
Jag tänker mig mer en grav med isolering i... ovanpå vilken ett nät är spänt... och ovan på detta heltäckmattan... så diket inte syns.... men har funktion... (och märks av lite grand om man "förvirrar" sig fram dit).
Komorok skrev:Om anledningen att man ville ha diket var att man INTE ville ha soffbord
så är det ju skillnad
subjektivisten skrev:14 st a2 är lite överdrivet, 8-10 st lär räcka bra. Sen så räcker nog en r28 som center eller kanske t o m en i16s.
Nattlorden skrev:10 st a2 är vad jag kommer att hamna på i min lilla plutthemmabio (6 a2 + 4 NHT SuperZero idag), ser inte att man inte skulle gå på betydligt fler när man talar rum av den storleken och kapacitet på den nivån....
( Dessutom kan vi ju inte gissa vad framtida format blir, sitter det många uppe från start blir det säkert lättare att mappa om för tillkommande format. )
Nattlorden skrev:Tror nog inte det finns ett sådant mått i cm... finns det ett mått så lär det vara i grader relativt lyssningspositionen.
adzer skrev:
nadifierad skrev:Smart lösning med datorbordet, bakom soffan!![]()
Jag har själv brottats med hur jag ska få undan skärmen från soffbordet.
Nahaz skrev:Ser ett problem direkt, ett problem som jag har haft själv.
Sweetspot är mellan 2 sittdynor.
Jag satt mellan 2 dynor i 3 år, helt jäkla värdelöst är det : )

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster