Fast den kurvan jag fick fram när jag mätte rakt framifrån är inte speciellt lik den i databladet för H26, puckeln kommer redan vid 7000Hz och dippar ner vid 11000Hz.
Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:är det inte lite dumt att utgå från H25 då den inte finns längre?
Naqref™ skrev:Kraniet skrev:är det inte lite dumt att utgå från H25 då den inte finns längre?
H26 är det. Står inget på DSTs hemsida att den inte skulle finnas.
http://www.d-s-t.com/vifa/data/h26tg-05-06a.htm
Kraniet skrev:edit: vi vill inte ha den med dubbla kammare? blir det nåt bättre med sånt elelr är det också bara skitsnack?
Naqref™ skrev:Kraniet skrev:edit: vi vill inte ha den med dubbla kammare? blir det nåt bättre med sånt elelr är det också bara skitsnack?
Av tidigare diskussioner så borde det ha framgått att vi inte vill ha för låg resonansfrekvens.
Kraniet skrev:men domen är iaf frilagd!
Naqref™ skrev:Kraniet skrev:men domen är iaf frilagd!
Fast monteringsskruvarna som håller diskanten i frontplattan sticker ju uppDå kan man inte montera den på det enkla sätt du föreslog (och som jag tänkte utan att säga). Tror det fungerar med i princip de flesta diskanter där frontplattan är rimligt plan rätt nära domen och som är plan i övrigt.
Naqref™ skrev:Den förstnämnda där verkar ok (bara sett till att få den att mekansikt fungera tillsammans med en wave-guide) men antydan till hornet på den andra ställer till det.
Hej,
Priset hamnar på 738:-/st inklusive moms.
Köper du typ 10st så kan vi lämna 20% rabatt.
Hälsningar
Stefan
Haakan_W skrev:kolla vad ss9700 diskanter skulle kosta....lite cash kan det väl va värt?
Absolut! Det är ungefär så jag tänker också. Enklare filter, jämn och bra spridning. Potentiella fördelarna med H561 är många. Dessutom kanske ojämnheterna i spridningen pga waveguiden förskjuts högre upp i frekvens pga den mindre "halsen" (typ mot 15-16kHz i stället för 10kHz och uppåt som det verkar bli med en 1"-dome).Naqref™ skrev:H561 tycker jag verkar vettigast av de föreslagna. Bra och jämn spridning vilket ger ett bra stöd av våg-följaren (eller hur nu wave-guide ska översättas) och en egenresonans som bör kunna funka att anpassa till en delning vid 2.5kHz eller så. Att jag själv har en som ser väldigt liknande ut (men som kostar 4+ ggr mer) i mina högtalare gör ju inte att jag tycker mer illa om den. Den lilla diameterna gör att vi kanske kan ha en något längre våg-följare utan att man får för liten öppningsvinkel. Verkar sunt.
Kraniet skrev:ja varför inte? Jag e rätt nyfiken på den där lilla kvittraren.
290kr på hifiki är ju inte dumt de heller
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 214 gäster