Moderator: Redaktörer
kodapa skrev:peetwa skrev:Så nu kör jag Net. 3,5 och det är samma femma.
Har du extrenmatning eller matar du den via USB?
Glebster skrev:Nattlorden skrev:Ni som nu har hunnit testa era.... hur har det fungerat med avseende på signalnivåerna?... det var ju ganska mycket undringar om det innan beställningen lades...
Flera har bekräftat att REVA matchar Denons receivrar bra och Nahaz har inte upplevt något problem med sin REVA och CR80. Har inte hört någon beklaga sig vilket man i regel ska tolka som bra.
UrSv skrev:Testa med att avinstallera den från enhetshanteraren och testa att plugga in igen. Starta om mellan avinstallation och nyinpluggning.
Mångar bärbara klara ungefär 200 mA och miniDSP kan dra uppåt 250 mA. Du kan ligga på gränsen. Dubbelmatarkabel?
Harryup skrev:Det är ju bra. Fast ljud är ju inte lika enkelt som en färg-tv där ögonen inte behöver se en riktigt gul referensfärg för att konstatera att TV'n kanske är väl grön.
Det svåra är att veta vad som finns över helt ok. Det är inte så lätt att höra vad som kan bli ännu bättre. Mätningar och alternativa mätningar osv är nog det enda som kan ge en vink om hur bra det går att få det.
Däremot är jag helt med på att förbättringen är så stor direkt om man kan vrida bort några problem att man tror att det blev perfekt. Mina filter spelar enligt mitt tycke riktigt bra med dom inställningar jag har men jag har märkt att det alltid går att förbättra trots allt eftersom man får bättre mätmöjligheter och att man blir bättre på att tolka mätning mot kompromissad återgivning. Inte säkert att man skall korrigera för allt.
mvh/Harryup
peetwa skrev:UrSv skrev:Testa med att avinstallera den från enhetshanteraren och testa att plugga in igen. Starta om mellan avinstallation och nyinpluggning.
Mångar bärbara klara ungefär 200 mA och miniDSP kan dra uppåt 250 mA. Du kan ligga på gränsen. Dubbelmatarkabel?
Finns det sånna där dubbelkablar på http://www.kjell.com/ ?
Glebster skrev:Harryup skrev:Det är ju bra. Fast ljud är ju inte lika enkelt som en färg-tv där ögonen inte behöver se en riktigt gul referensfärg för att konstatera att TV'n kanske är väl grön.
Det svåra är att veta vad som finns över helt ok. Det är inte så lätt att höra vad som kan bli ännu bättre. Mätningar och alternativa mätningar osv är nog det enda som kan ge en vink om hur bra det går att få det.
Däremot är jag helt med på att förbättringen är så stor direkt om man kan vrida bort några problem att man tror att det blev perfekt. Mina filter spelar enligt mitt tycke riktigt bra med dom inställningar jag har men jag har märkt att det alltid går att förbättra trots allt eftersom man får bättre mätmöjligheter och att man blir bättre på att tolka mätning mot kompromissad återgivning. Inte säkert att man skall korrigera för allt.
mvh/Harryup
Trodde du undrade över nivåerna?!
Det vi de facto vet är: Nahaz trollade bort sina moder (enligt XTZ) och kan fläska på mer utan obehag, bomellberg fixade sin kurva så den ser ut att vara hämtad antimodskolboken. Hittills inga rapporter om problem med signalnivåerna.
peetwa skrev:Jag köper en sån där dubbelsladd.
Nu kör jag vidare på min mini-HP
Där har jag Net. 3,5 och adobe air och får detta felmedelande.
Den känner igen den som en minidsp när man kopplar in den vilket käns bra.
Det gick inte att installera programmet, eftersom installationsfilen är skadad. Försök att skaffa en ny installationsfil från programförfattaren.![]()
Det gick inte att installera programmet, eftersom installationsfilen är skadad. Försök att skaffa en ny installationsfil från programförfattaren.
Jag har bytt zip program till 7zip vilket tillverkaren rekomenderar med samma resultat.
Edit: Det samma gäller om jag flyttar över filen som gick att installera på den andra datorn.
peetwa skrev:Glebster skrev:boom skrev:Då har du något som trasar sönder filen stäng av antivirus och se om det går bättre.
Bra tips boom, så kan det kanske vara!
Nix, hjälpte inte att du packade upp filen.
Glebster skrev:Harryup skrev:Öhh, nu vet jag inte riktigt vad du menar?
Du började med att fråga om signalnivåerna (REVA resp. REVB) för att sedan helt lämna ämnet, eller missförstod jag dig?!![]()
Glebster skrev:peetwa skrev:Glebster skrev:boom skrev:Då har du något som trasar sönder filen stäng av antivirus och se om det går bättre.
Bra tips boom, så kan det kanske vara!
Nix, hjälpte inte att du packade upp filen.
Låter som att du då saknar något programstöd för .exe-filen alternativt inte uppfyller något systemkrav. I vilket fall som helst, trist soppa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 218 gäster