Jag har ägt ett par Totem Mani 2 under ett par år, det är mig som Agent Cooper refererar till.
Hej Magnus!
Än en gång stort grattis till pöjken!!!!
åter till ämnet.
Jag förstår varför man verkligen kan gilla vissa av Totems modeller eftersom många av deras modeller låter "vackert".
Mani 2 har dock vissa egenheter som kanske inte kommer på en direkt vid en provlyssning.
De är sannolikt medvetet färgande och även om de går djupt för en stativare så kräver de mycket effektstarka slutsteg.
Mycket.
Grisigt trög-drivna.
Men de låter "vackert"
Vissa frekvenser ger upphov till portljud. Tex hjärtslagen på "Dark side of the moon" simulerar ett klaffel som behöver opereras omgående.
Har endast ägt mani 2 men jag skulle inte nappa på model one eftersom de också är effektslukande men lågfrekvent ganska hårt skurna ( om man kan säga så?)
Forrest har jag förstått är knepiga placeringsmässigt, blir lätt bumliga och har en egenhet att bli påfrestande i diskanten enligt vissa.
Cymbaler i synnerhet.
Kan lika gärna vara hörsägen, ingen personlig erfarenhet.
Jag har dock inte blivit sugen på dem vid demo.
Mani 2 är mycket bättre än Forrest, mycket tom.
Har du ett slutsteg av rätta kalibern, testa.
När Magnus och jag testade piP hemma hos mig fann jag att de inte fixar att fylla mitt rum.
Det gör dock pi60S.
Har aldrig ångrat mig en sekund.
Fantastiskt fin högtalare pi60/S.
Vill förtydliga mig; Det här är min åsikt och jag gör inte anspråk på att " ha rätt".
Var och en måste lyssna själv.
Bara mina 10 öre.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2