Martin skrev:Lite 80-tal över dem? Men de var fina.2000kr för målningen av 5lådor med 6 sidor var är väl ingenting? 2000kr får man ju betala bara man börjar prata med någon som får lön i sek?
Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Lite 80-tal över dem? Men de var fina.2000kr för målningen av 5lådor med 6 sidor var är väl ingenting? 2000kr får man ju betala bara man börjar prata med någon som får lön i sek?
peetwa skrev:Hissa lågbasen då.Man får det.
Edit:
Alltså sänk allt annat.
peetwa skrev:Hur låter det. Det där ser ut att vara ganska lagom med bas för mig.
peetwa skrev:Det är ju dö svårt att hjälpa utan att ha lyssnat. Men 600-2000 är ju inget område som det är kul att ha för mycket energi i. Jag skulle spontant tro att detta område skulle må bra av lite focus.
peetwa skrev:Ja, det ser så ut. Ta den där bilden där man ser vilka instrument som ligger i vilka spann. Och lyssna på massor med musik. Och försök med hörseln identifiera om du har några problem i detta området.
Annars brukar jag lägga mitt krut på att få mans och kvinnorösterna rösterna neutrala och sedan få in dessa rätt djupled i ljudbilden. Sen brukar det vara rätt uppenbart vad som felar för att man skall få balans i helheten.
Det här är en strategi som jag hittat på själv och den skiljer sig från gängse strategi. Vet vad du vill åstadkomma, vet hur du skall åstadkomma detta, åstadkom det. Den gör nog ingen som famlar i mörkret glad.
Kraniet skrev:du ser ut att sakna lite energi i 200-500 området. kan vara det som gör att det låter lite blodfattigt. Kan tänka mig att det är golvreflexen som ju hamnar vid ungefär samma frekvens på både basen och bredbandaren(eftersom de sitter så nära varandra).
Du kan ju prova att lägga in en liten ökning i dspn vid de frekvenserna. Effekt syns inte så bra på en mätning (eftersom golvreflexen är ett utsläckningsfenomen) men ljudet ändras.

Ivil skrev:En lite OT-fråga... Vad får man ge för en hygglig mätmick? ser fantastiskt kul ut tillsammans med dsp:n
/Andreas
kodapa skrev:Thanx guys.
Speciellt tack till mitt bollplank Allram.
Det är lite smågrejjer kvar, men det är inget som uppenbart kan höra är fel. (T.ex så har jag en dipp vid delningsfrekvensen som behöver åtgärdas)