Ok, om ni kikar lite i min anläggning så ser ni att just detta kort används...
Jag använder detta till "all slölyssning och den mest av den andra lyssningen också". Jag vill få med mig en eller ett par goda vänner på ett test mellan detta kort, 575 och den LTS-rekomenderade CD-spelare jag använder. Innan detta ljudkort (vilket jag bara använt optiskt ut på) så hade jag ett Audigykort från första releasen (tidigt iaf). Skillnaden är inte ens otrolig, den ena låter som när man kör via ett par distpedaler (oinkopplade) med (läs dålig) kablar som inte kan överför ljud alls!
Eller helt enkelt, jag är mkt nöjd, brusnivån när jag styr ut min anläggning väldans mkt är låg. Vilket är det man kanske letar efter när man vill använda en DAC utanför datorn? Det jag letade efter..
Som den Stockholmsbo jag är, så är denna prisvärd i mina ögon för den bärbara:
Mycom på sveavägen annars kan man väl satsa på ett mer känt märke.... men inte jag!
Jag kan lova att ett test kommer utföras på de tre spelarna ovan nämnda (min dator och 575 plus Denon) men det vore kul om någon testade vad denna kan göra också.. annars kanske den kommer med i testet. Det blir ju dock samma DAC som i den andra optiska lösningen så..
Tillbaka till det ovannämnda ljudkortet, det är dåligt på ett sätt! Det kräver en extra bracket i datorn för digitala utgångar..... fan kan ingen tänka på oss som skiter i de tusen "audiokanaler" man kan få fram i en dator utan extern förstärkning?
Mvh Jocke