Det måste ju gå att löda ihop ett 3 par 1 meters kablar för en hyfsat billig summa. Därför mottages tips på, bra stadiga kontakter, bra signalkabel och inköpsställe.
Man måste skaffa sig lite julpyssel..
Moderator: Redaktörer
bassman skrev:Gött mos!
Bara en undran. Ser att det skiljer i impedansvärdet mellan RG62 har 93 ohm, RG58 ligger på 50 ohm.
Kanske en dum fråga men spelar det någon roll? Och är det sådan här bångstyrig stenhård kabel? Kablarna skall användas från CR80s INO-fitret till ett par slutsteg och jag vill så klart ha så lite förluster som möjligt på vägen
Fostex skrev:Vilka kontakter blev det?
Ragnwald skrev:Har du länk till kabeln också?
Ragnwald skrev:Har du länk till kabeln också?
Ragnwald skrev:Det är lugnt, många har gjort misstaget att beställa kabel med stålkärna.
Ragnwald skrev:Nej nu missförstod du mig. Det är lugnt, du har valt rätt.![]()
Saxat från ELFA: Innerledare Koppartråd enkardelig, blank.
:
bassman skrev:Ragnwald skrev:Nej nu missförstod du mig. Det är lugnt, du har valt rätt.![]()
Saxat från ELFA: Innerledare Koppartråd enkardelig, blank.
:
Pust, då missförstod jag allt Ragnwald. Nu kan man gå och sussa med harmoni i kroppen
boom skrev:Bedea kabeln har stål kärna jag har gjort samma misstag och köpt därifrån utan att dom informerar om det men titta noga på kabeln eller andvänd en magnet när du får den så vet du vad det är .
Ragnwald skrev:Paa
Mittledaren är ju plusledaren och inte katten vill man ha den i stål, även om den är kopparpläterad. Nu handlade det ju om analog lågfrekvenssignal.
Om det har betydelse eller inte, ska jag låta vara osagt, men det skulle inte kännas gott.
UrSv skrev:Hur menar du att de inte informerar om det? Det står ju klart och tydligt i produktbeskrivningen att innerledaren är stål? Vad mer skall de göra?
UrSv skrev:boom skrev:Bedea kabeln har stål kärna jag har gjort samma misstag och köpt därifrån utan att dom informerar om det men titta noga på kabeln eller andvänd en magnet när du får den så vet du vad det är .
Hur menar du att de inte informerar om det? Det står ju klart och tydligt i produktbeskrivningen att innerledaren är stål? Vad mer skall de göra?
paa skrev:(Det är alltså ståltråd om du missade det.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster