Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Till att börja med vet du om att inget är transparent, så varför komma dragandes med en lista som du vet är fel och börja påstå saker om det.
Sen borde du vara klok nog att inse att hörseltröskeln är en lämplig gräns att sätta för att om möjligt sätta en sådan språkligt definierad etikett. Men även bland olika saker som klarar sig under hörseltröskeln kan det finnas ordningsskillnad, så i så fall skulle man kunna säga "mer transparent".
T.ex. "Slutsteg X kan man höra när man kopplat sju exemplar efter varandra, men Y behövs det 22 stycken, så den är betydligt mera transparent".
Fullständigt strikt så borde entropilagen omöjliggöra total transparens .
Nej, det är nog bara du som tycker det är rörigt.
meanmachine skrev:Oja. Jag vet om att ingenting är transparent speciellt eftersom jag alltid bedömer summan av ljudåtergivnignen men varför anser man då att nad208 är transparent? OM den är det ser du inte problematiken med att då KAN ingeting per definition vara bättre bara mer eller mindre tung typ. Det är rörigt.
eriken skrev:Nattlorden skrev:Stryk "på pappret".
Med "på papperet" menas specifikationen dvs bra mätvärden.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:LTS
Nej. Du har missförstått.
Bill50x skrev:NAD208 ansågs som icke detekterbar under en viss effekt, jag minns inte vid vilken men det var flera hundra watt. Man kan då som vanlig användare troligen anse förstärkaren som transparent. Dvs bättre än så här kan det inte bli.
diesel skrev:Så NAD:en gick att detektera mha F/E-test?
Nattlorden skrev:diesel skrev:Så NAD:en gick att detektera mha F/E-test?
Ännu en gång, ja.
Förstår inte hur så många kan ha misslyckats med att ha uppfattat det efter alla gånger det nämnts, är det för att alla som inte förstått det tjatar så mycket?
diesel skrev:Om jag ska vara ärlig har jag bara läst en massa snack om hur bra den är samt antydningar till att den inte är detekterbar i F/E-test.
Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte läst ALLA trådar här på faktiskt, jag lovar att bättra mig!
meanmachine skrev:varför anser man då att nad208 är transparent? OM den är det ser du inte problematiken med att då KAN ingeting per definition vara bättre bara mer eller mindre tung typ. Det är rörigt.
meanmachine skrev:Pioneer dv668
Sentec SC9
Nad 208
EKK
Ino pi60s med eventuellt moduler
Panelguy skrev:Vore väl lite tragiskt om inget hänt sedan mitten av 90-talet och enda skillnaden mellan 208 och dagens top-of-the-line-steg skulle vara tyngden
sportbilsentusiasten skrev:Finns många som kör med NAD218 , vad skiljer från 208?
Någon som jämfört alt F/E testat 218?
Max_Headroom skrev:sportbilsentusiasten skrev:Finns många som kör med NAD218 , vad skiljer från 208?
Allt skiljer utom möjligen kulören på lådan, typ.Någon som jämfört alt F/E testat 218?
Jag tror LTS har gjort det.
Panelguy skrev:Vore väl lite tragiskt om inget hänt sedan mitten av 90-talet och enda skillnaden mellan 208 och dagens top-of-the-line-steg skulle vara tyngden
subjektivisten skrev:Panelguy skrev:Vore väl lite tragiskt om inget hänt sedan mitten av 90-talet och enda skillnaden mellan 208 och dagens top-of-the-line-steg skulle vara tyngden
Varför skulle det vara tragiskt? Det är ju knappast avancerade saker vi snackar om.
Användare som besöker denna kategori: radelius och 36 gäster