Moderator: Redaktörer
NoMoreMrRegistryMan skrev:Öhh, asså, Kan man det?
mike34 skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:Öhh, asså, Kan man det?
Frågan är vad man ska ha för avstämmning ?
Ett sugrör i örat kanske
NoMoreMrRegistryMan skrev:mike34 skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:Öhh, asså, Kan man det?
Ett sugrör i örat kanske
Du menar basreflex?? Det är väl irrelevant, i o f s. Sugrör ska man ena änden i munnen, andra i vodkan.
Nä, jag undrade om man kan påverka hörlurars egenskaper på motsvarande sätt som för högtalarelement via ACE. Och, jo det kan man självklart, men kan man göra nåt vettigt på det sättet? Tex få Koss PortaPro att bli lite bättre?
NoMoreMrRegistryMan skrev:mike34 skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:Öhh, asså, Kan man det?
Ett sugrör i örat kanske
Du menar basreflex?? Det är väl irrelevant, i o f s. Sugrör ska man ena änden i munnen, andra i vodkan.
Nä, jag undrade om man kan påverka hörlurars egenskaper på motsvarande sätt som för högtalarelement via ACE. Och, jo det kan man självklart, men kan man göra nåt vettigt på det sättet? Tex få Koss PortaPro att bli lite bättre?
lilltroll skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:mike34 skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:Öhh, asså, Kan man det?
Ett sugrör i örat kanske
Det skulle nog gå att kombinera ACE med hörlurar, men vad skulle den stora vinsten vara?
En fördel med ACE jämfört med en vanlig EQ är dist. minskningen. Men då måste det finnas dist att minska från början. Den vanliga ACE lösningen har inte tillräcklig bandbredd p g a talspoleinduktansen, men det finns lösningar på det.
Den klassiska tanken med ACE är att kunna leverar djup bas ur små högtalarlådor.
Vad är problemet med PortaPro?
paa skrev:Räcker det inte med lite frekvensgångskompensation?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster