Nu har jag lyssnat av spelaren och jämfört den med en omoddad 668...
Jag hade väl inga större förväntningar på att det skulle vara någon nämnvärd skillnad... man hoppades dock en smula då skärmningen av dess billigare lillebror DV 370 gav klart märkbart resultat...
Lite skillnad var det "faktiskt.se"
Den lät en aning lugnare, lite mer ordning o reda i ljudbilden...
T ex på Dave Grousin, hommage to Duke låt 2... där det kommer in två trumpeter en bit in i låten...
Med den moddade var placeringen av dessa trumpeter tydligare + att de låg en aning längre bak i ljudbilden...
En annan låt fanns det en ljudeffekt som liksom började i den högra högtalaren för att sedan försvinna bakåt i ljudbilden (båda genom att det lades nån sorts eko på den samt även nån fasning av ljudet (hur det nu går till) som ger upplevelsen av att det försvinner bakåt i soundstage)...
Detta funkade riktigt bra på den moddade och och ljudeffekten svävade iväg bakom den högra högtalaren (eko och position)
-medan den omoddade fick lite problem här...
Den misslyckades lite lite med djupledsförflyttningen och ljudet "hängde kvar" lite ospecificerat bakom högtalaren med bara ekoeffekten intakt...
I denna låt tyckte jag även att sångerskan hade en tydligare precentation m a p placering samt att hon fanns en aning längre bak i ljudbilden...
Jag skall göra om testen hemma hos en kompis som har en DV 868, B&W 801 Mk3 o Chordelektronik... så får jag se om intrycken består...
/Stefan