Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-13 14:07

kris10an skrev:Dags att låsa den här tråden också eller? Vi har ju fått väldigt flitiga och allsmäktiga admins här på senare tid. Kanske den även ska flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande. Jag menar när det börjar länkas till bilder på rådjur kan åtminstone jag tycka att man lämnat hifi som topic. Känns ju knappast som tråden leder till något annat nytt av intresse heller? Vad säger ni admins och redaktörer?

Jag skulle inte vara så säker på det :) Jag vill dock komma ett steg vidare i mitt arbete innan min hifihistoria går vidare. Jag la in bilderna på rådjuren för att jag tyckte att stämningen ändå på någotvis tillhörde en form av helhet. Men om det visar sig att medlemmar på faktiskt anser att tråden därför bör låsas eller flyttas till allmän diskussion eller till medlemspresentationer så är det väl upp till admin att göra så. Jag är inte ens trådstartare av denna tråd. Jag är själva ämnet för tråden d v s ett levande ämne så länge jag är vid liv och trådens syfte är att få bort ett frågetecken och kanske byta ut den mot ett utropstecken eller en punkt. Vad jag vet är att väldigt många som inte är medlemmar på faktiskt går ibland in och kikar om fortsättningen på historien har kommit igång. De tittar inte i andra trådar och letar inte mycket efter just denna tråd heller eftersom de vet var den finns.

kris10an, du verkar nämna
kris10an skrev:Vi har ju fått väldigt flitiga och allsmäktiga admins här på senare tid. Kanske den även ska flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande.

Är du sur på admin? Ur de ord som jag fetat kan jag utläsa att du tycker att eftersom andra trådar har flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande så försöker du hjälpa de enligt dig "flitiga och allsmäktiga admins" på traven genom att vara flitig själv och vandra i de allsmäktiges fotspår.

Själv är jag varken admin eller moderator och önskar inte bli det heller. Jag är bara en människa med namnet Peter Steindl (tidigare Bremen) som har lång erfarenhet i hifibranschen som jag vill förmedla så gott jag kan och i mån av tid och inspiration. Båda krävs för att det skall bli någonting.

kris10an skrev: ...om vi diskuterar Steindls gamla läderdojjor med tillhörande fotsvett så är det också hifi då?

Om du är i behov av gamla läderdojjor, så kan du PMa mig. Det finns ju sådan funktion på Faktiskt. Glöm inte att ange din storlek, så ser vi om de passar och så skall du få ett bra pris 8)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2010-11-13 14:24

NÄR KOMMER LINNMASAKERN?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-11-13 14:33

petersteindl skrev:
kris10an skrev:Dags att låsa den här tråden också eller? Vi har ju fått väldigt flitiga och allsmäktiga admins här på senare tid. Kanske den även ska flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande. Jag menar när det börjar länkas till bilder på rådjur kan åtminstone jag tycka att man lämnat hifi som topic. Känns ju knappast som tråden leder till något annat nytt av intresse heller? Vad säger ni admins och redaktörer?

Jag skulle inte vara så säker på det :) Jag vill dock komma ett steg vidare i mitt arbete innan min hifihistoria går vidare. Jag la in bilderna på rådjuren för att jag tyckte att stämningen ändå på någotvis tillhörde en form av helhet. Men om det visar sig att medlemmar på faktiskt anser att tråden därför bör låsas eller flyttas till allmän diskussion eller till medlemspresentationer så är det väl upp till admin att göra så. Jag är inte ens trådstartare av denna tråd. Jag är själva ämnet för tråden d v s ett levande ämne så länge jag är vid liv och trådens syfte är att få bort ett frågetecken och kanske byta ut den mot ett utropstecken eller en punkt. Vad jag vet är att väldigt många som inte är medlemmar på faktiskt går ibland in och kikar om fortsättningen på historien har kommit igång. De tittar inte i andra trådar och letar inte mycket efter just denna tråd heller eftersom de vet var den finns.

kris10an, du verkar nämna
kris10an skrev:Vi har ju fått väldigt flitiga och allsmäktiga admins här på senare tid. Kanske den även ska flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande.

Är du sur på admin? Ur de ord som jag fetat kan jag utläsa att du tycker att eftersom andra trådar har flyttas till typ "Allmänn diskussion" eller liknande så försöker du hjälpa de enligt dig "flitiga och allsmäktiga admins" på traven genom att vara flitig själv och vandra i de allsmäktiges fotspår.

Själv är jag varken admin eller moderator och önskar inte bli det heller. Jag är bara en människa med namnet Peter Steindl (tidigare Bremen) som har lång erfarenhet i hifibranschen som jag vill förmedla så gott jag kan och i mån av tid och inspiration. Båda krävs för att det skall bli någonting.

kris10an skrev: ...om vi diskuterar Steindls gamla läderdojjor med tillhörande fotsvett så är det också hifi då?

Om du är i behov av gamla läderdojjor, så kan du PMa mig. Det finns ju sådan funktion på Faktiskt. Glöm inte att ange din storlek, så ser vi om de passar och så skall du få ett bra pris 8)

MvH
Peter

Mjo det kan väl stämma, är allt lite sur för att min tråd stängdes ner per mer eller mindre omgående trots att det inte alls som jag kan se det fanns något fog för det. Men visst om man vill flytta den så ser jag inget problem i det. Men som sagt, kan då tycka att det finns flertalet andra trådar som man skulle kunna resonera likadant kring. T ex denna. Nu är ju inte du trådskapare till just denna tråd som du mycket riktigt påpekar, men det verkar ju ändå som att det är just du som har en agenda med den och har mycket kvar att berätta, men då är frågan varför inte det lika gärna kan ske i exempelvis medlemspresentationen. Att folk som inte är reggade här skulle ha svårt att hitta den är ju inget relevant skäl.

Om vi dessutom fortfarande efter 52 sidor och över 1500 inlägg fortfarande inte kunnat räta ut det där frågetecknet som var trådens syfte, så undrar jag om vi någonsin kommer att komma fram till slutklämmen? Läste någonstans att du reggat dig här enbart för att avrätta någons lögn offentligt. Har du gjort det ännu, eller är det fler säsonger att vänta innan detta kommer?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-13 14:58

kris10an skrev: ...Om vi dessutom fortfarande efter 52 sidor och över 1500 inlägg fortfarande inte kunnat räta ut det där frågetecknet som var trådens syfte, så undrar jag om vi någonsin kommer att komma fram till slutklämmen?

Läste någonstans att du reggat dig här enbart för att avrätta någons lögn offentligt. Har du gjort det ännu, eller är det fler säsonger att vänta innan detta kommer?

Vem vet var slutklämmen finns och vem vet hur framtiden ser ut? Vet du det? Angående lögnen så är lögnens värsta fiende sanningen. Om jag ser skriverier om mig där jag inte känner igen mig själv och där jag vet hur händelserna egentligen varit, så är det upp till mig att beskriva dem med mina ord. Det är väl en rättighet som borde ges. Då förklarar jag mitt handlande som öppnar portar till vem jag är. Jag har som målsättning att berätta händelseförlopp i kronologisk ordning vilket betyder att jag vill ha korrekt tidsordning. Det är först då som en röd tråd kanske kan skönjas. Det är inte alltid lätt att minnas upp till över 40 år tillbaks i tiden. Att hoppa fram och tillbaks historiemässigt kan dock rendera i vilka knasigheter som helst. Man gör saker för att det finns en anledning, även om anledningen finns framåt i tiden. Man prioriterar och väljer man att ta dagen som den kommer så är även detta en prioritetsordning. De som tar på sig säkerhetsbälte gör det av en anledning och av en anledning som ligger framåt i tiden. Men man reagerar på saker som redan hänt och då blir det en ordning som saker har skett i och i nutid sker i och denna ordning är samtidigt förklaring till skeenden som har hänt och som händer och som kommer att hända på grund av att reaktioner utlöses.

Du har reagerat på att din tråd flyttades och nu skriver du i den här tråden av den anledningen. Mitt antagande är nämligen att om inte din tråd hade flyttats så skulle du inte ha skrivit i den här tråden såsom du gjort. Det är en reaktion från din sida. Jag svarar dig, vilket är en reaktion från min sida.

kris10an skrev:Mjo det kan väl stämma, är allt lite sur för att min tråd stängdes ner per mer eller mindre omgående trots att det inte alls som jag kan se det fanns något fog för det.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2010-11-13 15:19

Nu kan alla vara glada igen, tråden är tillbaka:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=41097

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2010-11-13 15:20

Kris10an, vad är din agenda ?

Du verkar, tycker jag, känna ett stort behov av att vara/leka
sk. hobbymoderator. Att din tråd om "bråk på forumet" blev
flyttad betyder väl inte per automatik, att alla andra trådar som
av någon anledning inte faller just Dig på läppen, bör flyttas . . ?

Hoppas verkligen att Peter S. inte tar illa vid sig av dina taskigt
riktade försök till sned/pungsparkar.

Fö. så finns ju avdelningen "Kommentarer och synpunkter" som
ju efter vad jag förstår är ämnad just för kommentarer o synpunkter
angående forumets administrerande etc. etc. . . .

Du antydde igår i din numera flyttade tråd att du kanske inte
ville vara på forumet längre under rådande förhållanden;

" Men det ligger en jävligt besk underton i det mesta som skrivs
här tycker jag. .. bara att packa och dra då kanske om det inte
passar.. :( "

Om du tänker fortsätta på den i går inslagna, o idag fortsatta linjen,
så tänker i alla fall inte jag försöka hindra eller ens beklaga, om du
sätter din antydan om ev. forumflykt i verket . . . .
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-11-13 17:20

Laila skrev:Kris10an, vad är din agenda ?

Du verkar, tycker jag, känna ett stort behov av att vara/leka
sk. hobbymoderator. Att din tråd om "bråk på forumet" blev
flyttad betyder väl inte per automatik, att alla andra trådar som
av någon anledning inte faller just Dig på läppen, bör flyttas . . ?

Hoppas verkligen att Peter S. inte tar illa vid sig av dina taskigt
riktade försök till sned/pungsparkar.

Fö. så finns ju avdelningen "Kommentarer och synpunkter" som
ju efter vad jag förstår är ämnad just för kommentarer o synpunkter
angående forumets administrerande etc. etc. . . .

Du antydde igår i din numera flyttade tråd att du kanske inte
ville vara på forumet längre under rådande förhållanden;

" Men det ligger en jävligt besk underton i det mesta som skrivs
här tycker jag. .. bara att packa och dra då kanske om det inte
passar.. :( "

Om du tänker fortsätta på den i går inslagna, o idag fortsatta linjen,
så tänker i alla fall inte jag försöka hindra eller ens beklaga, om du
sätter din antydan om ev. forumflykt i verket . . . .

Varför skulle Steindl ta illa vid sig, har jag angripit honom på något sätt menar du? Jag har för övrigt varken tid eller ork eller intresse att leka hobbymoderator, och tycker inte din antydan här är riktigt relevant. När min tråd låstes (har som sagt inget som helst problem med att den flyttas, det är väl ändå två olika saker eller hur?) så hade jag två alternativ, att starta en ny tråd och påpeka att jag tyckte det var konstigt, eller leta upp första bästa tråd där det ännu mer fanns fog att poängtera just de anledningar som fick min tråd att låsas. En tråd som dessutom var tre och ett halvt år gammal. Min tråd hade ju inte ens fått vara aktiv i 5 timmar innan det bestämdes att inget mer vettigt fanns att säga.

Jo det fanns ju ett tredje alternativ också, att bara skita i att bry sig.

Jag vet inte men det känns väl snarare som att det är du som ägnar dig åt hobbymoderering, först i den förra tråden, nu i denna. 8)

Men jag har förstått att det är skillnad på folk och folk här, beroende på vem moderatorerna är vänner med och dylikt.

Ärligt talat vet jag inte om det finns så mycket mer att hämta här heller, det är ju ändå inte hifi som snackas, utan en massa annan skit som ältas om och om igen. Det var visst några slutsteg som skulle testas i en annan tråd, men trådarna fylls med 30 sidor dynga som handlar om allt annat än vad tråden egentligen skulle handla. Jag menar, om man som moderator ville moderera så saknas det ju inte direkt arbetstillfällen. Men när man försöker djupdyka i all den skit som ligger under ytan här då ska det bort från rampljuset illa kvickt.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-13 18:16

Kris10an, i detta inlägg tycker jag att du skriver rätt rakt på sak så att det i princip går att förstå dig och det tycker jag är bra.

Du får dessutom visst medhåll av mig vad gäller detta:
kris10an skrev:... det är ju ändå inte hifi som snackas, utan en massa annan skit som ältas om och om igen. Det var visst några slutsteg som skulle testas i en annan tråd, men trådarna fylls med 30 sidor dynga som handlar om allt annat än vad tråden egentligen skulle handla. Jag menar, om man som moderator ville moderera så saknas det ju inte direkt arbetstillfällen. Men när man försöker djupdyka i all den skit som ligger under ytan här då ska det bort från rampljuset illa kvickt.

Dock tycker jag att detta inlägg och möjligtvis de tidigare i denna tråd men speciellt detta ditt senaste inlägg är som klippt och skuren att passa i din egen tråd d v s den tråd som du startade och som nu är flyttad till Kommentarer och synpunkter och som handlar om: Varför så mycket bråk på forumet? Man kanske skulle samla alla Forumets bråk i en enda tråd :) av virrvarr och intriger. Lite Big Brother stuk kanske?
Jag tycker också att det för ögonblicket är för många åsiktsinlägg i trådarna angående kontrahenterna i stället för diskussionsämnet och det blir lätt en bitter sordin över ämnet som borde debatteras. Själv vill jag helst hålla mig undan den fronten.

Nåväl, nog om detta. Du behöver inte svara mig i denna tråd, utan det går så bra att skriva i din tråd istället, men om du helst vill svara i denna tråd så är det upp till dig. Jag tror dock att ditt budskap redan har gått hem i den här tråden.

Ha en jättetrevlig lördag :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2010-11-13 18:22

kris10an skrev:Jag vet inte men det känns väl snarare som att det är du som ägnar dig åt hobbymoderering, först i den förra tråden, nu i denna. 8)

Jo, det kan du ju faktiskt ha helt rätt i . . :oops:

kris10an skrev:Men jag har förstått att det är skillnad på folk och folk här, beroende på vem moderatorerna är vänner med och dylikt.

Ja, jag är ju personlig vän med samtliga moderatorer sedan
barnsben så någon jäkla favör bör jag välan få ha, ju. . . :roll: :wink:

I övrigt har jag inga ytterligare kommentarer.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-11-14 23:49

I en gammal tråd skrev Peter:
petersteindl skrev: För mig är det avsaknad av egen karaktär som är en huvudingrediens. Detta gäller även avsaknad av egen akustisk riktningskaraktär. Då är det enklare som konstruktör att finna lösningarna på problemen med högtalarljud, till skillnad från ljud från naturliga instrument. Detta betyder att en högtalare inte får ha en egen riktningskarakteristik som utmärker högtalaren och lägger sin egen högtalarkaraktär överlagrad på instrumentets.
MvH
Peter

Jag undrar, hur skall högtalaren kunna stråla ljud utan en egen riktningskarakteristik som utmärker högtalaren, och lägger sin egen högtalarkaraktär överlagrad på instrumentets?
Alla instrument har ju olika riktningskaraktäristik, och högtalaren kan ju inte anpassa sin riktningskaraktäristik när olika instrument spelas, kanske t.o.m tillsammans?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-15 00:06

paa skrev:I en gammal tråd skrev Peter:
petersteindl skrev: För mig är det avsaknad av egen karaktär som är en huvudingrediens. Detta gäller även avsaknad av egen akustisk riktningskaraktär. Då är det enklare som konstruktör att finna lösningarna på problemen med högtalarljud, till skillnad från ljud från naturliga instrument. Detta betyder att en högtalare inte får ha en egen riktningskarakteristik som utmärker högtalaren och lägger sin egen högtalarkaraktär överlagrad på instrumentets.
MvH
Peter

Jag undrar, hur skall högtalaren kunna stråla ljud utan en egen riktningskarakteristik som utmärker högtalaren, och lägger sin egen högtalarkaraktär överlagrad på instrumentets?
Alla instrument har ju olika riktningskaraktäristik, och högtalaren kan ju inte anpassa sin riktningskaraktäristik när olika instrument spelas, kanske t.o.m tillsammans?

Precis, bra skrivet, jag kommer kanske att använda det i min marknadsföring 8) Svaret är inte så långt bort :) Men du får inget svar förrän äggen finns att köpa på den öppna marknaden Bild

MvH :D
Peter

Användarvisningsbild
Purre

Inläggav Purre » 2010-11-15 00:22

Orkar inte leta igenom hela forumet men var någonstans kommer priset på äggen hamna på ett ungefär? För någon aning måste du ändå ha även om de inte säljs i dagsläget.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-15 00:28

Purre skrev:Orkar inte leta igenom hela forumet men var någonstans kommer priset på äggen hamna på ett ungefär? För någon aning måste du ändå ha även om de inte säljs i dagsläget.

Mellan 25 000 och 30 000 kr/par blir rekommenderat cirkapris i handeln som det ser ut idag. Beteckningen är BREMEN HD3D-12.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2010-11-15 00:38

12? Ligger dom packade i ett dussin?
Skall väl vara 20 för ett tjog. *duckar*

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2010-11-15 00:54

och så fick han i 3d i namnet med
kommer de i en avataredition med? :lol:
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Andren

Inläggav Andren » 2010-11-16 13:47

petersteindl skrev:
Purre skrev:Orkar inte leta igenom hela forumet men var någonstans kommer priset på äggen hamna på ett ungefär? För någon aning måste du ändå ha även om de inte säljs i dagsläget.

Mellan 25 000 och 30 000 kr/par blir rekommenderat cirkapris i handeln som det ser ut idag. Beteckningen är BREMEN HD3D-12.

MvH
Peter

Den eviga fråga, när beräknas de finnas i handeln? Må hända att det finns angivet någonstans, men jag har missat det.:oops:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-11-16 15:27

Till påsk?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2010-11-16 15:48

petersteindl skrev:

MvH
Peter

Låter dom bra? :)
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-16 16:07

Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Du är välkommen hem till mig för att lyssna :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-11-16 16:11

Andren skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Den eviga fråga, när beräknas de finnas i handeln? Må hända att det finns angivet någonstans, men jag har missat det.:oops:

Jag förhandlar just nu med distributörer i Sverige och i Tyskland, Vi får se vem som får leverans först. Jag kan inte säga mer exakt just nu. Nattlordens gissning är nog bra :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-11-16 17:19

It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2010-11-16 17:44

Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

På nivå med det bästa på marknaden tror jag. Jag har lyssnat runt en del och vid några tillfällen har Peter's kreationer presterat fullt på nivå med det bästa jag hört iaf.

/Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-12-14 01:37

Piotr skrev:
Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

På nivå med det bästa på marknaden tror jag. Jag har lyssnat runt en del och vid några tillfällen har Peter's kreationer presterat fullt på nivå med det bästa jag hört iaf.

/Peter

Idag har det varit Lucia och ingen, vad jag har sett har nämnt detta faktum på forumet. Själv har jag käkat saffransbulle och god pepparkaka :D och tittat på tuben http://www.youtube.com/watch?v=pcFrgiq7oww&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BbtxHxO2h3s&feature=related

Hur har ni firat Lucia?

Nu är det den 14e december och man blir ett bast äldre :)

Det skall bli en spännande dag. Ha en riktigt bra dag.

Jo, jag fick ett e-mail från goda vänner med dessa bilder.

Isbjörnen: Hej på er, jag kommer i fred.
Norbert Rosings slående bilder av en vild isbjörn som kommer över uppbundna slädhundar i vildmarken i Kanadas Hudson Bay.

Bild
Fotografen var säker på att han skulle se slutet på sina hundar när en Isbjörn plötsligt vandrade fram.

Bild

Bild

Bild

Bild
Det är svårt att tro att isbjörnen bara behövde krama någon!
Isbjörnen ville ju ha kul och leka :)
Bild
Isbjörnen återvände sedan varje kväll under en vecka för att leka med vovvarna.

I Australien har detta hänt.

Vid 120 grader F i Australien var det så varmt för koalorna
att de frågade folk efter vatten. Detta har tidigare aldrig skådats.

Bild

Bild

En koala gick till ett hus för att försöka skydda sig från värmen och för att få lite skugga.
Här är vad som hände när ägaren gav honom något att dricka. Ganska gulligt.

Bild

Bild

Bild

Bild

En sådan där koala verkar ball :D En sån skulle man ha... om man bodde i Australien vid skogen så att man fick oväntat besök lite då och då.

Jättefint :) tycker jag.

I Frankrike var dagens stora nyhet detta http://www.youtube.com/watch?v=VdjVV5P7rY4 naturligtvis har jag redan beställt allting :) Mylène kan man ju inte missa. Tittar ni på hela nyhetssändningen så är slutet d v s efter Mylène om attentatet i Stockholm där två ansikten visas. Jag föredrar Mylène 8)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2010-12-14 01:49

Grattis o Stor Kram ! :)

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2010-12-14 01:53

Tack Eric Burdon och stort GRATTIS på födelsedagen!

Bild
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-12-14 01:56

Koalan är en underbar liten varelse. :)

BildBild
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
hassez

Inläggav hassez » 2010-12-14 02:57

Jag var på vattengympa, när den var slut utspisades vi med ett glas glögg och en pepparkaka, dagen till ära.
I basängen var det lungt, varken isbjörnar elle koalor i sikte.
Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa.
oa51.3, ob51, POPboxen, miniDSP

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2010-12-14 03:56

Grattis! :D

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-12-14 09:09

Grymma bilder.
När händer detta mellan kombattanterna på Faktiskt? :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2010-12-14 09:12

Jag ansluter mig till firandets kör: Grattis!
2021 maj på Spotify

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi