Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Har man råd med 802 så har man gott om pengar att lägga. Då tycker jag absolut att man inte skall spara in på s:et.
Att veta att man har det bästa och slipper fundera över det senare är guld värt imo.
celef skrev:adzer skrev:Har man råd med 802 så har man gott om pengar att lägga. Då tycker jag absolut att man inte skall spara in på s:et.
Att veta att man har det bästa och slipper fundera över det senare är guld värt imo.
nja, det finns alltid något som är större och värre och vackrare, ju mer man äter ju hungrigare blir man
adzer skrev:Har man råd med 802 så har man gott om pengar att lägga. Då tycker jag absolut att man inte skall spara in på s:et.
Enligt mig finns det ingen bättre fullrange högtalare än pi60s.
meanmachine skrev:Enligt mig finns det ingen bättre fullrange högtalare än pi60s.
Lyfter på hatten för denna kommentar. Mycket bra att lägga till den egna värderingenGer bättre fundament för debatt.
dimitri skrev:Dessutom kan du med gott samvete hoppa över "s"-et.
gamlaskolan skrev:XTZ Divine:
Det här lyssningsrummet är ett skämt i förhållande till "det perfekta rummet". Bakväggen står ca 15 meter, japp meter, bakom Divine vilket gör att det här borde inte ens vara värt att lyssna på. Men det är det.
Det första ordet som poppar upp är roligt. Den är rolig att lyssna på. Allt känns väldigt lätt och obesvärat och "rakt i fejset-glad".
Manliga röster låter helt enkelt otroligt bra i mina öron samtidigt som kvinnliga röster låter riktigt bra. Cohen och Cash är helt plötsligt kungar.
Diskanten känns klar och detaljerad men i jämförelse med 802D inte lika mjuk/luftig. Jag ser det som en smaksak vilken man gillar mest men jag skulle nog spontant säga att 802D är ett litet snäpp "bättre", men det är verkligen ett litet snäpp.
Mellanregistret är fantastiskt bra. Röster är fantastiskt att lyssna på. Jag personligen kan knappt tro att det kan låta bättre än såhär med röster. Möjligen då om Cohen kliver in i mitt vardagsrum och sjunger själv. Imponerande och jag upplever något jag inte upplevt på detta sätt med hifi tidigare.
Basen finns trots att den inte borde finnas pga. placering. Men det är uppenbart att den finns och gör precis det jag vill trots att den inte kan vara tight med så långt till bakvägg. Men tror jag nu och gissar vad jag önskar? Njae, jag hör/känner absolut tillräckligt för att det inte ska vara en tro utan en känsla av att det här kommer att bli ännu bättre.
Sammanfattningsvis känner jag att den här högtalaren gillar jag skarp. Den gör mig som sagt glad av att lyssna på. Diskanten är fin och inget som begränsar i mina öron samtidigt som mellanregistret är "så in i helvete" bra att jag tappar hakan. Basen vill jag uppleva i bättre rum för att veta helt säker. Nämnde jag att den drevs av ett steg för 6 000 kronor. Jösses!!! Det borde ju kunna innebära rum till för förbättring med lite mer kräm på varje högtalare.
.
subjektivisten skrev:Håller med, försök att lyssna på pi60s och Morellos högtalare.
Blir lite sugen att höra XTZ Divine själv.
subjektivisten skrev:MichaelG skrev:Varför då? Om de gilla att pyssla med apparater, ska de väl göra det! Det finns helt klart en del personer här på faktiskt som verkar ha problem med att andra inte är särskilt intresserade av apparater. Och det tycker jag är rätt knäppt. Men det är ju precis lika knäppt att vara oförstående inför deras hobby.l
Sant, dom får byta och trixa så mycket dom vill. Men bevisligen så får inte JAG slippa det.
subjektivisten skrev:sprudel, Vad vill du ha sagt?
Tengil skrev:Sanny_X skrev:För övrigt tycker jag fortfarande att du bör lyssna på Morellos högtalare.
Så det så.
Vill han inte ha kvar sina
sprudel skrev:subjektivisten skrev:sprudel, Vad vill du ha sagt?
Du syns mig inte så konsekvent i dina resonemang.
subjektivisten skrev:sprudel skrev:subjektivisten skrev:sprudel, Vad vill du ha sagt?
Du syns mig inte så konsekvent i dina resonemang.
Vart ser du det?
sprudel skrev:Citat : (Ingemar Stenmark)
sprudel skrev:subjektivisten skrev:Håller med, försök att lyssna på pi60s och Morellos högtalare.
Blir lite sugen att höra XTZ Divine själv.subjektivisten skrev:MichaelG skrev:Varför då? Om de gilla att pyssla med apparater, ska de väl göra det! Det finns helt klart en del personer här på faktiskt som verkar ha problem med att andra inte är särskilt intresserade av apparater. Och det tycker jag är rätt knäppt. Men det är ju precis lika knäppt att vara oförstående inför deras hobby.l
Sant, dom får byta och trixa så mycket dom vill. Men bevisligen så får inte JAG slippa det.
Max_Headroom skrev:Du menar att det inte finns något värde i att provlyssna saker som man ändå inte har för avsikt att skaffa?
subjektivisten skrev:Håller med, försök att lyssna på pi60s och Morellos högtalare.
Laila skrev:subjektivisten skrev:Håller med, försök att lyssna på pi60s och Morellos högtalare.
Sugen på att byta ?
UnholyRishna skrev:Ägd. Eller rättare sagt, det verkar finnas ett liitet apparatintresse även hos Subjektivisten!(Fast å andra sidan kanske vi inte ska räkna in högtalare under kategorin apparater?)
subjektivisten skrev:UnholyRishna skrev:Ägd. Eller rättare sagt, det verkar finnas ett liitet apparatintresse även hos Subjektivisten!(Fast å andra sidan kanske vi inte ska räkna in högtalare under kategorin apparater?)
Sen när blev högtalare apparater?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster