Ino pi60, eller större.
Carlsson OA 51.3
Behringer Truth B2031P (med lite moddning verkar de vara prisvärda).
Inte helt omöjliga att förverkliga skulle jag tro
/Markus
Moderator: Redaktörer
eriken skrev:Är det någon som lyssnat till Quads största elektrostatare 2905? Den verkar hållas av många som bästa högtalaren någonsin oavsett högtalartyp eller prisklass. Den skulle jag mer än gärna slänga ett öra till.
eriken skrev:Är det någon som lyssnat till Quads största elektrostatare 2905? Den verkar hållas av en del recensenter som bästa högtalaren någonsin oavsett högtalartyp eller prisklass. Den skulle jag mer än gärna slänga ett öra till.
eriken skrev:Stereotypen: Det lät ju inte så imponerande att de lägger av vid 50W..
Ska jag läsa "De låter bra" som att de gör det mesta rätt och låter neutralt/bra men inget hårresande bra?
eriken skrev:Richard: Magnepan har jag lyssnat till en mycket kort stund med körmusik. De verkar vara fina högtalare men som med alla elektrostater/magnetostater så har de väll sin klara begränsning i djupbas och dynamik.
pingvinen skrev:megatrend
Stereotypen skrev:eriken skrev:Är det någon som lyssnat till Quads största elektrostatare 2905? Den verkar hållas av många som bästa högtalaren någonsin oavsett högtalartyp eller prisklass. Den skulle jag mer än gärna slänga ett öra till.
Jo jag har lyssnat på dessa hemma hos en bekant som har ägt dem.
De låter bra men går ej att spela värst högt på. Tror att de stänger ner vid 50W inmatad effekt.
PekkaJohansson skrev:Hiragas Miniaudiofilen
BB skrev:pingvinen skrev:megatrend
Vi håller just nu på med att färdigställa utställningsexemplaren av Megatrend (MkII). De kommer om allt går som planerat att kunna avlyssnas i vårt demorum i Uppsala i anslutning till mässan på Sheraton i Februari, 2011. (I värsta fall tar det ytterligare några veckor).
När det hela står klart kommer vi att bjuda in alla forummedlemmar på en demokväll med tillhörande fika.
Mvh//BB
BB skrev:Vi håller just nu på med att färdigställa utställningsexemplaren av Megatrend (MkII). De kommer om allt går som planerat att kunna avlyssnas i vårt demorum i Uppsala i anslutning till mässan på Sheraton i Februari, 2011. (I värsta fall tar det ytterligare några veckor).
När det hela står klart kommer vi att bjuda in alla forummedlemmar på en demokväll med tillhörande fika.
Mvh//BB
Almen skrev:BB skrev:Vi håller just nu på med att färdigställa utställningsexemplaren av Megatrend (MkII). De kommer om allt går som planerat att kunna avlyssnas i vårt demorum i Uppsala i anslutning till mässan på Sheraton i Februari, 2011. (I värsta fall tar det ytterligare några veckor).
Mvh//BB
Wow, spännande!
Även Bremen skulle vara kul att höra.
steveo1234s IB också...
subjektivisten skrev:Ino i64s i riktigt bra rum och avstånd.
eriken skrev:Richard: Magnepan har jag lyssnat till en mycket kort stund med körmusik. De verkar vara fina högtalare men som med alla elektrostater/magnetostater så har de väll sin klara begränsning i djupbas och dynamik.
Martin logans hybrider eller vad man ska kalla dem skulle vara intressanta att slänga ett öra till.
Panelguy skrev:Det är helt riktigt att de inte har den fysiska bas som en bra "låda" har då de inte flyttar luft på samma sätt. I gengäld har de (ofta) i mitt tycke en överlägsen ljudbild som får de flesta "lådor" att låta ihopkrympt och.... som just lådor. Många högtalare för +200K som jag inte skulle byta bort mina 3.6/R för och några "klara" begränsningar tycker jag inte de har.
RogerGustavsson skrev:eriken skrev:Richard: Magnepan har jag lyssnat till en mycket kort stund med körmusik. De verkar vara fina högtalare men som med alla elektrostater/magnetostater så har de väll sin klara begränsning i djupbas och dynamik.
Martin logans hybrider eller vad man ska kalla dem skulle vara intressanta att slänga ett öra till.Panelguy skrev:Det är helt riktigt att de inte har den fysiska bas som en bra "låda" har då de inte flyttar luft på samma sätt. I gengäld har de (ofta) i mitt tycke en överlägsen ljudbild som får de flesta "lådor" att låta ihopkrympt och.... som just lådor. Många högtalare för +200K som jag inte skulle byta bort mina 3.6/R för och några "klara" begränsningar tycker jag inte de har.
Magnepan har en del begränsningar, minskar dock på de större modellerna men basmanglare bör undvika dem. Tycker det kan vara si och så med lyssning för flera lyssanre i bredd. De låter ofta för stort på bekostnad av upplösning i ljudbilden. Imponerande till en början men lite sameness har jag aldrig kommit ifrån. Att vanliga "lådor" skulle låta ihopkrympt överlag kan jag inte hålla med om.
Var också intresserad av Martin Logan's hybrider till en början men blev rätt besviken. Tänkte mig att använda deras elektrostatmodul tillsammans med mina Tympani-basar. Efter flera lyssningar på ML förlorade jag intresset för en sådan hybrid. ML lät bara tråkigt på något sätt. Mitt i mellan högtalarna var man tvungen att sitta. Är det likadant på dagens modeller?
Användare som besöker denna kategori: radelius och 64 gäster