Jag har medioker anläggning som jag justerar hit och dit med högtalarflyttningar och absorbent-tester+justeringar i recivern. När jag tycker att jag har nått någon sorts "nirvana" och blir euforisk över ett musikstycke och bjuder in någon annan i familjen att uppleva det jag gör, så är det ingen som fattar det.
Jag känner igen mig!

Den blev lång den här tråden. Själv lyckas jag inte begripa vad som bråkas om, egentligen har väl EA och IÖ samma uppfattning, men den ena anser att det redan finns en sån där organisation.
Det gör det väl ändå inte riktigt, LTS i alla ära (brukar smita in på Stockholms Stadsbibliotek och läsa de små häftena), men dess storhetstid var väl för några år sen. Normalkonsumenten har väl inte så mycket glädje av en rekommenderat-lista där det mesta inte tillverkas längre. Annars tycker jag nog LTS hållning är i princip sympatisk.
Att nyttja Plaza och liknande tidningar är en bra idé. Liknande har skett förr. I den svenska Hi-Fins barndom hade Allt i Hemmet artiklar om sådant, med medverkan av Kjell Stensson bl a.