Mest överskattade högtalarna måste väll ändå vara B&W, dom låter bra men höjs alldeles för mycket till skyarna av någon anledning...
Ino är väldigt "hypat" med, man jag är ju lätt partisk då jag själv tycker att det är något av det bästa jag hört utan att för delen skull hävda att dom faktiskt skulle vara det bästa för alla... Men för mig så sitter dom som handen i handsken
Därför menar jag på att Ino kan vara lite "överskattat" för att många vill gärna tro att alla ska gilla dom bara för att man själv gör det. men så är det ju inte alls alltid utan smaken är ju olika som tur är.
Dock så har dom flesta som lyssnat hos mig tidigare när jag hade iPs + moduler,. tyckt att det låter för otroligt bra och bland eller det bästa dom hört oavsett prisklass ! 3st av dom har nu själv köpt Ino högtalare är mycket nöjda och alla tre är musiker vilket tyckt vara väldigt vanligt just. Dom vill "höra musiken" ostört och komma den nära, brukar dom beskriva det som och dom upplever att dom får just det med Ino.
Sedan händer det att folk totalt tvärsågar och tycker att olika områden låter "mindre bra" på något sätt och pekar på olika små detaljer utan att (som jag ser det) lyssna till helheten och lyssna på musiken som ju än meningen. Men det är helt OK för mig att dom sågar, fast jag tycker att dom lyssnar på ett mycket märkligt sätt som för mig är helt ointressant att ägna sig åt...
Det kräver bevisligen en annan typ av högtalarkonstruktion för sådan lyssning, en sådan som jag för det mesta tycker låter dåligt (utan naturlighet, avsaknad av "flyt" och ingen riktigt närvaro) på grund av just fokuset på bara en massa små detaljer om inte ger mycket av lyssnings nöje och bara låter tillkonstrat och oengagerade !
Så, för folk som inte gillar Ino's "sound" så är ju Ino absolut inget att sikta på för det fungerar inte alls, och därmed är Ino mycket överskattat för er. Men för mig och många fler som lyssnar på ett sätt som Ino's högtalare är tänka för, då är dom helt underbara och står verkligen ut ur mängden med att vara några av dom enda högtalarna som, faktiskt på riktigt kan förmedla MUSIK!
Så tycker i alla fall jag