Svante skrev: Den som går trådlöst tappar förbindelsen då och då. Den kabelbundna funkar "alltid".
Ungefär samma erfarenhet som jag har. Även med router bara några meter bort.
Kabel och huvudsaklig styrning med laptop är det som jag föredrar.
//at
Moderator: Redaktörer
Svante skrev: Den som går trådlöst tappar förbindelsen då och då. Den kabelbundna funkar "alltid".
americantabloid skrev:Svante skrev: Den som går trådlöst tappar förbindelsen då och då. Den kabelbundna funkar "alltid".
Ungefär samma erfarenhet som jag har. Även med router bara några meter bort.
Kabel och huvudsaklig styrning med laptop är det som jag föredrar.
//at
carpelux skrev:Nattlorden skrev:Nu skulle man bara kunna använda min snart inkommande iPhone som fjärr också...
iPeng
Stranne skrev:Får jag passa på att låna tråden lite? Exakt vad gör Lazysearch?
Strauss skrev:Ja något måste du onekligen ha gjort fel.
Strauss skrev:Varför läser den inte in musiken känns ju som steg 1 ... Har du verkligen taggat allting på ett korrekt sätt?
Hittar du allting om du kör "browse music folder"
carpelux skrev:Ett tips är att ladda ner 7.5.0 och testa.
LEXrasta skrev:Jag köpte en Squeezebox för ett par år sedan...
Jag gillar iden med den men tycker bara att iden funkade bra på pappret.. Jag fick aldrig skiten att funka,Men när den väl funkade (ca 1 gång av 10) så är den underbar...Jag blev tillslut så förbannad på skiten att jag slog sönder den...PÅ riktigt..Jag slog verkligen sönder skiten...
prolinn skrev:<snip> men den är enligt min mening inte bra nog för att vara ett vettigt verktyg för att ta till sig ny musik.
Strauss skrev:prolinn skrev:Till det krävs bättre grejer!
Som vad?
Kan plocka ut musiken bitperfekt ur min SB utan problem
Och väljer jag att köra ut det analogt så funkar det också...
Har bra blindtestat en gång, men det räckte.
2-ch skrev:prolinn skrev:<snip> men den är enligt min mening inte bra nog för att vara ett vettigt verktyg för att ta till sig ny musik.
Jag lyssnar inte så mycket på ny musik, så för mig är det ok![]()
Det var inte lätt att hitta äldre squeexebox Server versioner. Säkert finns det en bättre väg, men här finns dom.
http://downloads.slimdevices/squeezeboxServer_v7.5.0/
Byt bara ut siffrorna till den du är ute efter.
prolinn skrev:Strauss skrev:prolinn skrev:Till det krävs bättre grejer!
Bättre grejer? Linn har flera Digital Stream spelare som är helt överlägsna en Sqeezebox. (Vilket svar hade du väntat dig från mig?)
.
Zzombie skrev:prolinn skrev:Strauss skrev:prolinn skrev:Till det krävs bättre grejer!
Bättre grejer? Linn har flera Digital Stream spelare som är helt överlägsna en Sqeezebox. (Vilket svar hade du väntat dig från mig?)
.
Bullshit. En Duo med en shysst extern DAC är inte mycket sämre än Linns billigaste streamer...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster