hade ett par michael green design chameleon talare (15.000dollar!) med scanspeaks element...kanterna hade börjat bli torra då ena talaren stått mitt i solljus.
jag hade turen att hitta nytt element på beg marknaden för en billig peng (flong nytt i kartong) och skulle byta....
de vägde ju ett par kilo dessa talare så jag lade de aldrig ner utan lödade dom stående mitt nöt

.... lödade loss och skulle löda dit det nya..slant o tappade det helt nya scanspeak 8" basen och kablarna till talspolen följde med ut....fan
nytt element fick beställas till ett pris av 2495kr på hifikit...kände mig rätt korkad ett tag efter det....
jo jag har lyckats att bränna upp en militär trängbil me

lumpen: o låg som mekaniker och åkte på ett växellåds byte.... lossnade lådan och skulle dra loss den sista biten....visste inte då att +kablen ifrån batteriet gick precis bredvid lådan o kortisen var framme....BIG TIME.....
fick panik mitt i fyverkeriet under bilen o sprang fram till ett par "små" bubblande batterier som fattade eld innan jag hann lossa -kabeln....bensin ledningen fattade eld och hela bilen brann ner till grunden....gissa om jag var rädd för mitt liv efter det.....