Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Nattlorden skrev:kan ha varit vår vän med rör och carlsson ovanpå baslåda.... förnamn med initial?
LennartJ menar du?
lennartj skrev:Kul att se flera positiva kommentarer om Skeppshultspannorna i gjutjärn.
Min morfar startade det hela.
Gjutjärnspannor är inte svåra att sköta, bara man använder den relativt ofta och inte diskar dem med en massa diskmedel.
Skölj med hett vatten, inte kallt - järnet kan spricka då, direkt efter avslutad stekning.
Rapsolja tycker jag är ok att fetta in järnet med, då det behövs.
Komorok skrev:Vilka detektiver vi är! Och utan paa också! Fantastiskt. Nu har vi väl förtjänat
en liten djävel va?
Almen skrev:Fot i svart gjutjärn låter otroligt snyggt. För helvete, inte alu!
Almen skrev:Har en kompis som är fotograf/journalist som vill att jag tipsar henne om ovanliga hemmabyggeprojekt. Detta kvalar med god marginal - ok om jag hör om hon är intresserad?
PekkaJohansson skrev:Toppenkul projekt som även jag komme att följa med stort intresse! En liten fundering har jag: ankfötterna är i mitt tycke inte alls i linje med den funktionalistiska estetik som präglar dessa högtalare i övrigt. Skulle därför i all vänlighet och med vetskap om att smaken är som Korea, det vill säga delad, uppmuntra till raka fötter i stil med de som syns på pingmangs i32s-ritningar i en annan tråd. Gjutjärn låter ballt, men jag kan möjligen tänka mig att svart granit kommer att ge ett mer homogent intryck.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster