Det verkar ju vara en skoj pryl men den passar inte mitt behov heller och är inte intressant för mig heller bland annat på grund av:
1. Jag vill kunna spela alla mina CD i alla mina rum från valfri plattform.
2. Användarinterfacet är fundamentalt fel med infon på spelaren i stället för i handen (SB Duet & Sonos är korrekt i min mening).
3. Att taggning och all info blir korrekt är nog osannolikt. De databaser som finns brukar stämma sådär.
4. Den saknar digital utgång för att kopplas till min anläggning.
5. För att lägga dit befintlig musik måste man koppla in en USB-pinne eller USB-disk. Har man flera spelare måste man lägga in musik manuellt på samtliga. Stenålder.
6. Den saknar åtkomstmöjligheter annat än genom USB dvs backup kommer inte att ske regelbundet och säkringen av min musiksamling blir lidande.
Måste bara tillägga att min tro på framtiden inom audio/video ligger i IP-baserad
teknologi. Att släppa en musikspelare år 2010 utan nätverkskoppling känns
bara helt fel, kort och gott.
"One button plays your entire music collection at random - another turns it off - its what you need when its late and you just want to unwind."
man kan ju hoppas att det finns underavdelningar för jag skulle nog komma av mig i mitt lyssnande om det efter lite avkopplande Chopin plötsligt blir Slayer