Almen skrev:Harryup skrev:Jag tycker att det känns lite konstigt att varken Svante, Johan eller StudioBlue kommenterar testerna, det skulle kännas väldigt bra om dom hade tid och lust med det för min egen del.
Och om Svante, Johan och Claes säger att teserna är blinda och att lyssningsserierna för detektion är korrekt redovisade samt signifikansen tillräckligt bra? Tror du på allvar att de skulle vara med på test efter test och skriva långa artiklar i MoLt om de inte ansåg det?
Och om DQ-20 och dimitri, de på forumet som jag bedömer ha mest kunskap om statistik, säger att utifrån det de kan bedöma, redovisningarna verkar vara korrekta?
Det handlar ändå alltid om ett förtroende. Var är det som säger att Morello inte ibland manipulerar mätningarna för att vissa förstärkare skall framstå i dålig dager? Litar du på hans mätningar? I så fall, varför?
Min egen summering i nuläget är att det finns absolut möjligheter till förbättringar och till att göra testen "apsäker".
Har du några konkreta förslag?
I dagsläget vet jag bara att IÖ tycker att Svante har fel och att Piotr har fel.
Piotr tycker att IÖ har fel och Svante tycker förmodligen eftersom man inte följer hans rekommendation så görs inte testerna optimalt.
Morello verkar tycka att det finns en del att förbättra eftersom han varit med om att "bygga upp" ett nytt system som förkastats av IÖ.
Subjektivisten kan allt runt F/E och sitter förmodligen och filar på ett inlägg där allt förklaras. DQ-20 kan statistik men har mig veterligen inte varit med praktiskt i vart fall inte många gånger utan får försöka försvara den offentliga bilden av verksamheten. Dimitri har svårt att hålla sig neutral och färgas av detta inte bra om man skall vara objektiv, diskad.
Morello verkar vara en hajare på att bygga förstärkare men kan plötsligt inte testa dom på ett bra sätt enligt en del andra.
Tja, verkar gruppen homogen?
För min del så verkar en del försvara testen till 100% för att det görs av LTS och skulle någon annan ha haft denna diskussion mellan inblandade skulle det skrattats gott på faktiskt.
Jag litar nog mest på Svante, Morello och Piotr.
Alla dessa 3 som viljandes LTS väl i grunden och ha minst personliga agenda att försvara något som kan uppfattas som fel av verksamheten idag. Dessutom så skriver/skrev alla utan att betygsätta motståndarna vilket kraftig drar ner mitt förtroende i en diskussion. Har man rätt behöver man inte angripa motståndaren, det räcker med att redovisa sina åsikter så får andra dömma utifrån det.
Så ja, jag litar på Morellos mätningar för att någon annan kan upprepa dom och påvisa att dom är felaktiga.
Och jag tycker LTS tester verkar praktiskt stökiga och det känns som att det kan vara mer än dagsformen som avgör hur vad som upptäcks.
En apmanual skulle vara perfekt för att kunna upprepa testerna på andra ställen i landet. Att det skulle vara mer än vanligt ingenjörsarbete att genomföra en test tror jag inte på. Och är det det, så borde det verkligen dokumenteras i medlemmarnas intresse så att testerna kan fortsätta när/om nuvarande testsektion inte längre orkar och har tid. Kontinuitet borde vara något eftersträvansvärt inom alla verksamheter.
mvh/Harryup
edit:stavfel