Moderator: Redaktörer
paa skrev:Det där var ju ingen vanlig kexmaskin, utan något som såg bättre (och dyrare) ut.
-Martin- skrev:Det finns ingen "proffsmaskin" som går att köpa i Sverige för runt 3000 pix. Från t ex Tyskland går det dock aldeles utmärkt att beställa om man vill komma ner i pris. Har en Makita på ingång för under 3000...
johaneriksson skrev:-Martin- skrev:Det finns ingen "proffsmaskin" som går att köpa i Sverige för runt 3000 pix. Från t ex Tyskland går det dock aldeles utmärkt att beställa om man vill komma ner i pris. Har en Makita på ingång för under 3000...
Har du en länk till affären?
Purre skrev:Ja Festools Domino-maskin går på över 7000 med moms (privatperson som man är) så anses det för dyrt. Men visst Festool Domino har fördelar som ingen annan kexmaskin har får man väl ändå säga men fortfarande för mycket pengar. Den som kanske är vettig för privatperson som vill lägga lite mer än de 600:- som man kan köpa för på jula och bauhaus är den ifrån DeWalt. Ligger på runt 3000. Hade själv velat se någon på marknaden för 1500-2000 men nä inte hittat någon i det spannet. Kexmaskinen verkar inte ännu ha nått ut till alla DIY-folk så finns inte hos Black and Decker eller Bosch gröna serie ännu.
Aerob skrev:Den där Festool Dominon har jag suktat efter länge. Någon gång så..
Detta året blev min julklapp till mig själv en sänksåg, närmare bestämt den här.
Men, om man nu behöver en lamellfräs, vad satsa på egentligen?
Billigaste skiten eller DeWalt, Makita i 3k-klassen, eller spara och skaffa sig
Dominon? Beror givetvis på hur mycket man ska använda den till och vad,
men vad är ni verktygsnissars generella synpunkter?
Aerob skrev:Jag bor själv i Norge så jag undrar var du får köpt Festool här?
Mest för tillbehör och service, inköp av maskiner sker i Tyskland så klart!
Aerob skrev:Tack för inspel Adhoc! Gogglade lite och hittade det här kitet:
http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=2167
Är det ett sådant kit du syftar på?
Sågen jag köpte är en sänksåg, men visst kan man få till spår med den också
om man bara tänker till lite, men det blir svårt att kexa ihop små anläggningsytor.
-Martin- skrev:KarlXII skrev:Nytt tillskott till verkstan: Festool Kapex.
Men det är ju ingen kex-maskin. Synnerligen OT!