Frågan jag känner att jag vill ställa är:
Eftersom apparaterna stup i kvarten skiftas hos dig undrar jag: Är du överhuvudtaget intresserad av vad som finns på dina skivor, eller har du skivorna bara för att kunna spela dina apparater, som du byter om och om och om igen, när du tröttnat på dem? Ditt apparatbytarbeteende är ju rätt... intensivt.
Jag menar inget illa med min nyfikenhet, att vara apparatintresserad är ju inget fel. Jag tycker bara att det är intressant med sådana extrema beteenden.
Jag trodde dessutom fram till för ett tag sedan att din apparatbytande var en myt (jag läste ju att du försvarade dig och att du antydde att det inte alls var som det påstods). Speciellt trodde jag du var oförtjänt av myten när du nästan slog vad om att den där Hegeln var en apparat du tänkte behålla, men nu har du sålt den alltså? Hur många veckor hade du den?
Hmmm. Olika människor har tydligen väldigt olika incitament för sitt hifi-intresse...
För länge sedan trodde jag att i princip ALLA hade
musiken som huvudskäl till att skaffa sig en musikanläggning! Och att de flesta därför var ute efter att
inte behöva byta apparater, utan snarare ville hitta det man ville ha och behålla, för att sedan få tid att använda apparaterna till just musiklyssning. Så dumt av mig.
Fast egentligen har jag ingenting emot apparatintressen heller. Var och en blir ju salig på sin tro.

Bra för dig om det ständiga bytandet gör dig glad!
Men frågan är varför du, som är så uppenbart apparatbytarintresserad, skriver inlägg som antyder att du minsann INTE tänker sälja din Hegel? Och sedan gör det ändå några veckor senare!
Olika människor tänker helt klart väldigt olika, det märks inte minst av ditt oerhörda LTS-intresse Stefan:
Hotspur skrev:Den som ofta ser på solen blir förblindad.
Så är det även i LTS.
Jag, som inte är drabbad av tvångsmässiga LTS-tankar, tycker nästan synd om dig, som uppebart inte kan låta bli att tänka på LTS.
I två tag's i rad har du känt dig tvingad att skriva av dig dina LTS-fobier!

Detta trots att du inte tycks veta något om LTS annat än mytologiska vrångbilder du hört talas om.
Att okunskap ger rädsla syns ju när man betraktar invandrarfientliga människors inskränkta värld, men att vara rädd för LTS är ju helt absurt!
Din idé om LTS-medlemmars potentiella förblindning är för övrigt hypotetiskare än du tror.
Detta "titta in i solen-beteende" är ingenting som man ägnar sig åt inom LTS, nämligen. Inte på grund av några diktat (för sådana finns inte i den ultraliberala LTS-världen), utan för att skälen att undvika in-i-solen-tittning och att gå med i LTS nog är precis samma:
Förnuft.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).