Bravo skrev::) Nja, jag utgick från vad du skrev själv "IngOehman".
Jag har inte skrivit ett ord om att LTS-medlemmar (eller hifi-intresserade i allmänhet) skulle vara +35. Det stämmer ju inte alls. Tillströmningen av yngre till hifi-intresset är ju utmärkt.
Bravo skrev:Det är skillnad på att verka bland intresserade och väcka intresset bland ointresserade eller omedvetna, den skillnaden kan väl inte vara så svår att förstå.
Ointresserade som jag definierade det går inte att väcka intresset hos, det ingår liksom i definitionen för ointresse. Som när en telefonförsäljare ringer och tjatar, och man till sist säger jag är HELT OINTRESSERAD!
"Inte intresserbar" alltså. Det var så jag menade.
Vi verkar för att väcka intresset hos intresserade, eftersom det är meningsfullt verkande. Alla intresserade är inte praktiserande dock.
Bravo skrev:Om man vill väcka intresset bland omedvetna fyller ju inte LTS behovet, allt enligt din egen utsaga.
Nej, det har jag aldrig påstått. Du missförstod vad jag ville säga. Eller läser du det jag skriver som f-n läser bibeln?
De omedvetna kan visa sig vara klart intresserade. Dem når vi gärna.

Vilka människor tror du jag pratade om när jag skrev att Epkpeng var välkommen att verka med utåtriktad verksamhet inom LTS om han vill? De omedvetna förtås.
Bravo skrev:Det är i och för sig helt OK, man har helt olika målgrupper. Vem har pratat om någon bransch eller ålder i LTS,
Du. Du skrev +35.
bravo skrev:det var bara ett konstaterande att de flesta [/i]bland allmänheten[i] har så många konkurrerande intressen att hifi lätt blir ett glömt område.
Men så är det ju inte. Musikåtergivning och hemmabio är större än någonsin. Och du antydde faktiskt att hifi-intresserade var +35, vilket inte stämmer alls. Jag har haft kontakt med hifi-branschen i över 30 år, och om något så har medelåldern sjunkit.
bravo skrev:Ytterst få har en aning om vad LTS är, dessutom är jag inte så LTScentrerad att allt jag skriver refererar till denna förening vilket borde framgått av inlägget med en parallell till skolan och vad skolan presterar/borde prestera.
Efter att jag skrev att LTS primärt vänder sig till dem som bryr sig (om ljudkvalitet), skrev du ordagrannt att synsätt ett var:
bravo skrev:1) Det är helt meningslöst med en intresseorganisation därför att de som är ointresserade kommer ändå att vara det. De som lyssnar på hifi är ca. 35+, LTS drager sig tydligen inom sitt skall och intresserar bara sig för ev. intresserade.
Inte så mycket som ett ord om skolan i detta stycke. Och det är detta stycke jag har kommenterat. Det trodde jag framgick.
Skolan tar du upp senare i din text, i samband med att du ger stöd för synsätt
två.
Vad jag vill säga är att det du kallar "synsätt 1" verkligen inte är något som LTS ställer upp på. Jag tyckte detta var viktigt att säga eftersom du i detta stycke SPECIFIKT skriver om LTS (hur lite LTS-centrerad du än säger dig vara) och du skriver att "LTS drager sig tydligen inom sitt skall" (du menar skal utgår jag ifrån).
Jag vill bara klargöra att du missuppfattat LTS isåfall.
bravo skrev:Hela idén var ju att sprida intresset till flera, framförallt omedvetna och därmed kunna öka kravet på t.ex. mjukvaruindustrin.
Visst, förvräng bara inte vad jag skriver, plz. Det behöver inte tolkas om. I synnerhet inte så att det får till följd att du påstår att jag påstått något annant än jag skrivit.
Vad jag velat säga är att det gäller att hitta de intresserade. Ju fler omedvetna som kan bli medvetna och bry sig, desto bättre. Ingen har väl i Sveriges hifi-historia verkat mera för att öka medvetenheten än just LTS.
Hoppas detta reder ut missförstånden.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).