Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Piotr skrev:Utgår ifrån att du undrar över lysningar i LTS regi och det är en.
Ok, så du vet inte om detta ev problem är en ingångsföretelse eller ej?
Subjektivisten skrev:Piotr skrev:Vet ej men enligt uppgift från andra i styrelsen har det förekommit en hel del synpunkter på hur det gått till.
Har dom öppet delget deras kritik?
Subjektivisten skrev:
3. Är du möjligt att du upplevde/uppfatta vissa saker fel? Om inte, varför är just din upplevelse av det hela korrekt?Piotr skrev:I helhet nej.
Jag brukar ha god synkronisering av verkligheten och faktiska händelseförlopp. Jag ljuger inte, jag hittar inte på och jag har naturligtvis inget att vinna på att fabricera saker och därmed få hela LTS med styrelse mot mig. Så dum är jag inte.Du ljuger inte och har bra koll på verkligheten.
Ja.
Alltså påstår du att andra ljuger och inte har bra koll på verkligheten?
Men, för några år sedan så ansåg du att du lätt kunde skilja på 24/96 ochy 16/44.1. Men på senare tid så verkar det som du anser det är inte alls så lätt att skilja dom åt.
Är det då verkligheten som ändrat på sig eller kan det vara din uppfattning som varit annorlunda/fel och ändrats?
Jag tar upp detta exemplet för att påvisa att ingen, inte du eller ingvar eller någon, är ofelbar.
Subjektivisten skrev:Piotr skrev:Vidare har jag under testet samt i konversation med styrelsen via mail-listan samt vid möten samt tele-samtal efteråt ventilerat detta och ingen har då kommit med sådana påhopp som jag fått stå ut med senaste tiden utan vi har sakligt och moget diskuterat relevans och som nämnts tidigare, flera ville stoppa testet pga. av mina invändningar och ett uppföljande test var under planering pga. av det hela.
Möjligt, men det är ju svårt att uppskatta andrahands information när dom inte öppet står för detta. Speciellt när man vet hur lätt det är att information och samtal kan tolkas olika.
Subjektivisten skrev:
Så din upplevelse, som vad jag förstår inte delas av Ingvar, Claes eller Johan
(har inte sett att han håller med dig iaf), från ett test, lägger skuggan över dom kanske 100-tals test som gjorts när inte du varit med? Känns inte det lite för dålig info för att bedömma resten? Inte för jag säger att du har fel men att det är kanske lite väl knapphändiga uppgifter som används.
Vad sa dom då under testet om din kritik?
piotr skrev:Jag har hitintills inte hört en enda invändning från Claes eller Johan, vare sig irl, mail eller telefon.
IngOehman skrev:piotr skrev:Jag har hitintills inte hört en enda invändning från Claes eller Johan, vare sig irl, mail eller telefon.
Det var en mycket märklig kommentar, kommande från en person
som jag vet har läst det som Cleas skrivit här på faktiskt (vilket ju
inte är irl, mail eller telefon, visst, men vad 17 vill du ha sagt?).
Claes var med på testen men han kom in nånstans efter halva kvällen hade gått. Inte heller IÖ var med från början. Således var ingen av dessa två med när vi kopplade upp DUT tex.
Jag talade med Claes på tele samma dag som IÖ (det samtal som IÖ refererar till i den där andra tråden) och han var då som vanligt väldigt trevlig men han gav klart intryck av att han inte hade så bra koll på vad som hände under testet och med det tekniska. Detta ska inte läsas som något nedvärderande men Claes sa något i stil med att "det där har IÖ bättre koll på än mig".
Han bad även mig att påminna honom då det var ett tag sedan testet tog plats och han inte hade så klar bild av det hela.
Du vet ju att Claes har vidimerat det jag skrev.
Jag förstår inte vad
det är för mening med att berätta att du inte fått samma information
varken irl, per mail eller telefon.![]()
Om du fått informationen både här på faktiskt och irl, skulle du ha
skrivit att du ändå inte fått den varken via mail eller telefon då? Och
om du fått den ALLA dessa vägar, skulle du då ha tagit upp att du
inte fått den per telefax eller via text-TV?
-AG- skrev:Den enda funderingen jag egentligen har är om vissa avvikelser kan "dränka" andra egenskaper. Tex om en rörförstärkare under vissa betingelser ger stora tonkurveavvikelser så kanske andra mindre förvrängande, positiva, egenskaper "drunknar" i denna avvikelse.
subjektivisten skrev:-AG- skrev:Den enda funderingen jag egentligen har är om vissa avvikelser kan "dränka" andra egenskaper. Tex om en rörförstärkare under vissa betingelser ger stora tonkurveavvikelser så kanske andra mindre förvrängande, positiva, egenskaper "drunknar" i denna avvikelse.
Vad är positiva förvrängningar?
subjektivisten skrev:-AG- skrev:Den enda funderingen jag egentligen har är om vissa avvikelser kan "dränka" andra egenskaper. Tex om en rörförstärkare under vissa betingelser ger stora tonkurveavvikelser så kanske andra mindre förvrängande, positiva, egenskaper "drunknar" i denna avvikelse.
-AG- skrev:Inte vet jag? Skriver att små förvrängningar är en positiv egenskap, om än något hattigt uttryckt.
-AG- skrev:subjektivisten skrev:-AG- skrev:Den enda funderingen jag egentligen har är om vissa avvikelser kan "dränka" andra egenskaper. Tex om en rörförstärkare under vissa betingelser ger stora tonkurveavvikelser så kanske andra mindre förvrängande, positiva, egenskaper "drunknar" i denna avvikelse.
Inte vet jag? Skriver att små förvrängningar är en positiv egenskap, om än något hattigt uttryckt.
subjektivisten skrev:-AG- skrev:Inte vet jag? Skriver att små förvrängningar är en positiv egenskap, om än något hattigt uttryckt.
Nja, om man undersöker om något ändrar på ljudet så är väl knappast förvrängningar positiva? Visst, man kan läsa recensionen och tänka, gött, jag vill ha "den och den" förvrängningen. Men positiva? Det är väl inte det som är själva poängen med F/E lyssning.
Kronkan skrev: Men ändå ngt förvånad att tråden fortsätter.
-AG- skrev:Du verkar fortfarande inte förstå, ALLA förstärkare förvränger, ju mindre ju bättre. Dvs SMÅ förvrängningar är att föredra framför stora. Små förvrängningar är således en positiv egenskap. OK!?
Kronkan skrev:Min erfarenhet är att en tonkurveavikelse inte i sig leder till att andra fördelar/nackdelar druknar.
subjektivisten skrev:-AG- skrev:Du verkar fortfarande inte förstå, ALLA förstärkare förvränger, ju mindre ju bättre. Dvs SMÅ förvrängningar är att föredra framför stora. Små förvrängningar är således en positiv egenskap. OK!?
Nja, vad baserar du det på? Vid F/E lyssning har man funnit förstärkare som man inte kunnat detektera. Vid vanliga A/B eller ABX tester så är det massa förstärkare som folk inte kunnat skilja från varandra, stort sett alla publicerade blindtester är nollresultat.
Så jag håller inte med att alla förstärkare förvränger hörbart, så jag undrar vad positiva förvrängningar är om man är ute efter höra musiken?
subjektivisten skrev:-AG- skrev:Du verkar fortfarande inte förstå, ALLA förstärkare förvränger, ju mindre ju bättre. Dvs SMÅ förvrängningar är att föredra framför stora. Små förvrängningar är således en positiv egenskap. OK!?
. . .
Så jag håller inte med att alla förstärkare förvränger hörbart, så jag undrar vad positiva förvrängningar är om man är ute efter höra musiken?
NonMorales skrev:subjektivisten skrev:-AG- skrev:Den enda funderingen jag egentligen har är om vissa avvikelser kan "dränka" andra egenskaper. Tex om en rörförstärkare under vissa betingelser ger stora tonkurveavvikelser så kanske andra mindre förvrängande, positiva, egenskaper "drunknar" i denna avvikelse.
Jag tror inte det finns positiva förvrängningar, i min anläggning som bara består av LTS- F/E blintestade/ rekommenderade apparater förvrängs ingenting. Kan även notera en total frånvaro av positiva vibbar, så jag är nöjd.
subjektivisten skrev:Kronkan skrev:Min erfarenhet är att en tonkurveavikelse inte i sig leder till att andra fördelar/nackdelar druknar.
Nja, det vet jag inte. Hur har du testat det?
sportbilsentusiasten skrev:Kronkan skrev: Men ändå ngt förvånad att tråden fortsätter.
Nu förstår jag inte...min uppfattning är att du postat synpunkter/frågor, och att andra svarat.
Dvs du har bidragit till att tråden fortsätter eller hur?![]()
Förövrigt ser jag att andra i sina svar till dig ställt motfrågor till dig (ofta för att kolla att du förstått deras resonemang), men att du inte återkommit med din feedback, vilket hade gjort det enklare att förklara vidare. Även jag har några jag saknar feedback på tex
dimitri skrev:subjektivisten skrev:-AG- skrev:Du verkar fortfarande inte förstå, ALLA förstärkare förvränger, ju mindre ju bättre. Dvs SMÅ förvrängningar är att föredra framför stora. Små förvrängningar är således en positiv egenskap. OK!?
Nja, vad baserar du det på? Vid F/E lyssning har man funnit förstärkare som man inte kunnat detektera. Vid vanliga A/B eller ABX tester så är det massa förstärkare som folk inte kunnat skilja från varandra, stort sett alla publicerade blindtester är nollresultat.
Men jag håller med -AG-. Han har väl inte skrivit att alla förstärkare färgar hörbart. Han skrev att alla förstärkare förvränger vilket är sant. Han föredrar sådana vilkas förvrängning inte går att höra. Alltså sådana med små förvrängningar.
Var lite generös i din läsning Subben.
Användare som besöker denna kategori: Ayrton och 32 gäster