Nåväl, jag kunde inte låta bli att köpa ett par SL3 (kanske 15 år gamla?)för ett tag sedan, för att prova..
Djupt imponerad!
Jag har ägt högtalare från Ino i 20 år, vilka anses vara relativt ofärgade, och jag prioriterar själv ofärgad och neutral återgivning. Dessutom gillar jag att spela högt. Ordentligt.
Dessa Sl3 låter i mina öron alldeles utmärkt, går rejält djupt basen och kan spela rent avsevärt mycket högre än jag trodde. Och med ok punch i magen på sådan musik.
Till och med så jag kanske nästan skulle kunna vara nöjd själv... (de är avsedda för familje/vardgsrumsbruk, de tunga prylarna står in der keller).
Dessutom är de ju rätt snygga, ju! Halvt genomskinliga.
Visserligen kanske de kräver en del kräm, jag har åtskilliga hundra watt till förfogande, men det gick att spela rätt ok med en gammal Pioneer integrerad specad till kanske 2x65W@8 Ohm eller något också.
Ingen störande "hot spot" heller, dessutom gör ju dipolarbetssättet att man får en viss allmänspridning på ljudet.
Så, vad har jag missat?
Eller alla andra?
Riktigt bra återgivning för rimliga pengar skulle jag vilja säga.*
*Ok, det krävs nog rejäl förstärkare kanske, och sen vill dom gärna stå lite längre från bakvägg än vanligare lådhögtalare. Men ändå...