HTPC front end med basic funktion?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

HTPC front end med basic funktion?

Inläggav steveo1234 » 2011-01-08 10:55

Jag har provat diverse HTPC frontend´s nu och det verkar inte finnas en enda som gör vad jag vill:
1. Använder extern uppspelare
2. Kan hantera bluray format på hårddisk.
3. Går att bläddra mellan alla filmer och musik oavsett format och dessutom hämta in information från ex imdb eller liknande. Gärna med trailers
4. Funkar på win7.

Finns det verkligen inget sådant program?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2011-01-08 11:45

Gick det inte med XBMC? I en av varianterna kan du köra med ffdshow och då har du ju alla möjligheter att få till det som du vill.
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-01-08 12:22

bomellberg skrev:Gick det inte med XBMC? I en av varianterna kan du köra med ffdshow och då har du ju alla möjligheter att få till det som du vill.

Såvitt jag förstått så klarar inte XBMC av bluray. Det finns en plugin men då måste jag konvertera bluray strukturen till mvk eller liknande. Det vill jag helst inte :(

EDIT: XBMC klarar faktiskt av att starta blu ray filmer om man går vidare till index-filen i strukturen.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2011-01-08 12:58

PLEX som är, om jag förstått rätt, en spin-off på XBCM?

http://www.plexapp.com

http://wiki.plexapp.com/index.php/Blu_Ray_Rips

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-01-08 15:44

XBMC funkar ganska bra. Inte helt intuitivt tycker jag men bättre än explorer. Har inte fått den att acceptera extern spelare än, men, det kommer...

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2011-01-08 16:20

steveo1234 skrev:XBMC funkar ganska bra. Inte helt intuitivt tycker jag men bättre än explorer. Har inte fått den att acceptera extern spelare än, men, det kommer...

Har du senaste versionen?
Jag laddade hem senaste igår, och det gick att öppna datorns DVD via xbmc :) , så jag antar att den accepterar den...

Men din är kanske inte installerad på datorn? 8O
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
SlaitH

Inläggav SlaitH » 2011-01-08 20:48

Media Portal?

Har funkat kanon för mig länge ...dock ska jag inte svära på att det funkar med BD rippar.
Borde göra det med CoreAVC codec till Nvidia chipen.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-01-09 11:16

nadifierad skrev:
steveo1234 skrev:XBMC funkar ganska bra. Inte helt intuitivt tycker jag men bättre än explorer. Har inte fått den att acceptera extern spelare än, men, det kommer...

Har du senaste versionen?
Jag laddade hem senaste igår, och det gick att öppna datorns DVD via xbmc :) , så jag antar att den accepterar den...

Men din är kanske inte installerad på datorn? 8O

Nej, inte en sådan extern spelare :)
Jag vill använda mpc-hc och ffdshow som uppspelare men starta allting via XBMC. Det ska visst gå, men, jag har inte fått igång det än.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-01-09 11:17

SlaitH skrev:Media Portal?

Har funkat kanon för mig länge ...dock ska jag inte svära på att det funkar med BD rippar.
Borde göra det med CoreAVC codec till Nvidia chipen.

Fick inte det att funka alls :/

Användarvisningsbild
steveo1234

Re: HTPC front end med basic funktion?

Inläggav steveo1234 » 2011-01-10 12:19

steveo1234 skrev:Jag har provat diverse HTPC frontend´s nu och det verkar inte finnas en enda som gör vad jag vill:
1. Använder extern uppspelare
2. Kan hantera bluray format på hårddisk.
3. Går att bläddra mellan alla filmer och musik oavsett format och dessutom hämta in information från ex imdb eller liknande. Gärna med trailers
4. Funkar på win7.

Finns det verkligen inget sådant program?

För att rätta mig själv. Det FINNS ett sådant program. Under 2 timmar igår så konfigurerade jag XBMC till att uppfylla alla mina krav. Naturligtvis poppade det upp helt nya krav som jag inte visste att jag hade.
Men, programmet fungerar utmärkt!

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2011-01-10 12:28

bomellberg skrev:Gick det inte med XBMC? I en av varianterna kan du köra med ffdshow och då har du ju alla möjligheter att få till det som du vill.

:-)

Kul att du lyckades!
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-01-10 12:41

bomellberg skrev:

:-)

Kul att du lyckades!

Japp! Jag tror jag lägger till lite bilder i medlemspresentationen också för att visa hur trevligt det kan bli.

Återgå till Teknikforum