celef skrev:fanns cello palette med olika rattar, eller är en fejk?
Det tror jag inte.
Men snygga är de, speciellt den undre!
Vh, iö
Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Blev så apparatigt på bordet så jag valde denna lösning
Nån som vet va trälådan under där är till för då?
FBK skrev:zapanasta skrev:Blev så apparatigt på bordet så jag valde denna lösning
Där gömmer du alla nummer av Molt (Ljudtekniska sällskapets tidsskrift)
zapanasta skrev:FBK skrev:zapanasta skrev:Blev så apparatigt på bordet så jag valde denna lösning
Där gömmer du alla nummer av Molt (Ljudtekniska sällskapets tidsskrift)
![]()
.Nä inte riktigt, blev så trött på kabelhärvor så jag spikade ihop en låda med öppning bakåt och stoppade in sladdarna
petersteindl skrev:celef skrev:fanns cello palette med olika rattar, eller är en fejk?
Cello var ett företag som grundades av Mark Levinson the Man. Efter några år såldes eller övertogs företaget av andra. Därefter bildade Mark Levinson the Man Red Rose Music (RRM) och Bo Bengtsson (BB på detta forum) fanns med i företaget på något sätt och Bo var ansvarig för högtalarna. Jag har för mig att BB inte fanns med i RRM från allra första begynnelsen, men kom ganska snabbt in, men BB vet hur det ligger till med dessa saker.
RRM har vad jag förstått haft sina chismer, men det verkar som om Mark Levinson the Man har företaget åter eller har fortfarande förtaget, och om han har tagit tillbaks företaget Cello eller ej, vet jag inte.
Cello har/hade fler försteg varav ett heter Palette Preamplifier
och ett annat försteg heter Audio Palette Preamplifier
Audio Palette förknippar jag med den ursprungliga såsom jag känner den.
Båda förstegen har alltså Mark Levinson the Man tillverkat i företaget Cello.
He is maybe back in business.
http://www.redrosemusic.com/about.shtml
http://www.marklev.com/cello/index.html
Han har mer liv än 10 katterJag känner iof en annan person på lite närmare håll som är god trea och har mer liv än 8 katter
God tvåa är nog Robert W. Carver
![]()
MvH
Peter
celef skrev: ... vad har han egentligen för bakgrund den där mark? musiker tror jag och inte alls nån tekniker?
zapanasta skrev:En sån här är gömd under mitt databord.http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=372214.jpg
En tabuapparat för många![]()
Men varför förstår jag inte,det går ju bra att köra med en massa basmoduler med tillhörande filter osv. Va är det för skillnad![]()
Ja detta med hifi
IngOehman skrev:Han är inte tekniker, det stämmer.
Tror han snarast kan beskrivas som visionär och projektledare. En
mäktig kombination som tillåter honom att tänka friare och större
än många som arbetar med utgångspunkt från de tekniska kompo-
nenterna, det vill säga de allra flesta tekniker.
Han har samarbetat med många duktiga tekniker.
Vh, iö
Harryup skrev:
....Så jag skulle inte lita på att en titel betyder något annat än att man har hållit sig framme då titeln delades ut.
mvh/harryup
mapem skrev:Men man kan ju ställa en fråga, som okunnig: Det nuvarande märket Mark Levinson har alltså inget med Mark Levinson som person att göra?
Harryup skrev:För något år sen läste jag om att han konsultade för Samsung eller om det möjligen var LG.
mvh/Harryup
IngOehman skrev:Han är inte tekniker, det stämmer.
Tror han snarast kan beskrivas som visionär och projektledare. En
mäktig kombination som tillåter honom att tänka friare och större
än många som arbetar med utgångspunkt från de tekniska kompo-
nenterna, det vill säga de allra flesta tekniker.
Han har samarbetat med många duktiga tekniker.
Vh, iö
Morello skrev:Nix, den vill jag minnas att Dan ritade själv och prototypen gav han till sin blivande fru som present. Hon jobbar dock kvar i firman även om äktenskapet gick i kras.
Morello skrev:Nix, den vill jag minnas att Dan ritade själv och prototypen gav han till sin blivande fru som present. Hon jobbar dock kvar i firman även om äktenskapet gick i kras.
Användare som besöker denna kategori: radelius och 61 gäster