Moderator: Redaktörer
hehe, tror en viss person kommer att ropa: "Vad var det jag sa" här snartSladd skrev:Advantagenamnet försvinner i Sverige. Från och med nu heter alla produkter Bladelius.
Detta får mig att tänka på en episod för några år sedan då en medlem på ett annat forum ville få klarhet i vissa rykten ang huruvida det fanns planer på att avveckla S.A.T. som varumärke, vilket en hificonsult på det forumet hårdnackat hävdade att så absolut inte var fallet och kallade påståendet för lögn, smutskastning och elakt förtal. Något halvår senare var nedläggningen av S.A.T. ett faktum. Vågar man ana ett mönster här? Jag leker med tanken att man hade/har ett lager med S.A.T. resp Advantage produkter som om de ska läggas ner inte direkt gör dem lättare att sälja, varför man kommer med dylika påståenden och döljer sanningen, i detta fall alltså att Advantage Thor kommer att heta Bladelius Thor även i Sverige.
Rydberg skrev:Du kunde alltså inte låta bli Hotspur(inte så öväntat iof)
Att dra upp det där, kommer ju onekligen bli bråk med HC (återigen), du vet ju mycket väl vart det leder. Kan du inte låta bli denna gången?Hotspur skrev:Rydberg skrev:Du kunde alltså inte låta bli Hotspur(inte så öväntat iof)
Vad borde jag låtit bli och varför?
Sladd skrev:I den debatt som varit har ju önskemål/åsikter framkommit att det skulle vara bättre med ett gemensamt namn. Nu fick vi möjligheten och valde att göra så.
Rydberg skrev:Att dra upp det där, kommer ju onekligen bli bråk med HC (återigen), du vet ju mycket väl vart det leder. Kan du inte låta bli denna gången?Hotspur skrev:Rydberg skrev:Du kunde alltså inte låta bli Hotspur(inte så öväntat iof)
Vad borde jag låtit bli och varför?
Rydberg skrev:Hotsprur> Ok, glöm att jag sa något.....
Kan det ha att göra med att "uploads" finns med i adressen varför nån brandvägg eller nått filter tar bort bilden?gromit skrev:Jag lyckas inte få bilden i länken att fungera.. The image “http://www.hificonsult.se/uploads/ANNONS_BLAD_PRINT-22.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.![]()
/Gr.
Intressant med ny teknik i maskinen. Bipolära rackare bör kunna ge än mer hästspark i botten.
Bipolära rackare bör kunna ge än mer hästspark i botten.
Myten bör väll kunna ha sin grund i bipoläras bättre förmåga att leverera ström, eller har jag fel?Morello skrev:Bipolära rackare bör kunna ge än mer hästspark i botten.
Nja, det där är en gammal myt. Ett MOSFET-utgångssteg har typiskt något högre distorsion, pga den lägre transkonduktansen, men det är inget som inte kan kontrolleras/regleras.
EngelholmAudio skrev:Myten bör väll kunna ha sin grund i bipoläras bättre förmåga att leverera ström, eller har jag fel?Morello skrev:Bipolära rackare bör kunna ge än mer hästspark i botten.
Nja, det där är en gammal myt. Ett MOSFET-utgångssteg har typiskt något högre distorsion, pga den lägre transkonduktansen, men det är inget som inte kan kontrolleras/regleras.
Kanske en annan diskussion än en i denna tråd om Thor (jag som startat, jag vet). Jag lever i tron att bipolära trissor generellt sett är mer strömkapabla men inte riktigt så snabba som MOSFet.Morello skrev:EngelholmAudio skrev:Myten bör väll kunna ha sin grund i bipoläras bättre förmåga att leverera ström, eller har jag fel?Morello skrev:Bipolära rackare bör kunna ge än mer hästspark i botten.
Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar.
Oaktat om man använder bipolära trissor eller MOSFET, måste man dimensionera så att steget kan leverera den ström som krävs.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], doppler och 23 gäster