Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Det beror på elektroniken, mina 804:or låter långt i från tofftigt. Men det klart, de demas ju för det mesta med Nad Silverline så jag kan förstå att folk inte tycker de låter bra
Det kan jag mycket väl tänka mig, de låter lite blodfattigt. Jag provade med ganska varierande elektronik till jag hamnad rätt. Med Gryphon låter de mer sprudlande och klart mindre blodfattiga. 802:orna med billigaste Classésteget lät otroligt mycket sämre.det lät lite blodfattigt i den lokal där jag lyssnade
Att Dunlavy mäter annorlunda närfält kan ju vara att den har flacka filter, att högtalarna är mycket stora samt att de har dämpmaterial inlagt runt elementen.
Thomas_A skrev:I alla högtalare som säljs borde det alltid anges hur högtalaren ska placeras. Det vore optimalt om man kunde producera en serie som ska placeras nära vägg och en serie som placeras fritt från vägg. eller att det finns omkopplade på högtalarna för att ställa in dem enligt placering.
T
brumel skrev:Hm skumma mätningar. Ser ut som en typisk loudnessburk från 70-talet. Amerikanskt sound kanske man kan säga. Jag vet inte vad Atkinson har för ett rum. Anechoic antyder ju att det är ett ekofritt rum men mätningen antyder något annat. Kanske handlar det om var micken är placerad. Eller diffraktion i nedre delen av diskantområdet.
However, both the K2’s large bass/mid driver and its mid/treble horns seem to have comparatively narrow dispersion through the midrange and treble, so there’s less room sound than is usually the case.
In that respect the K2 shows certain similarities to dipole panel loudspeakers such as the Quad ESL-988, which have a figure-eight-shaped distribution. This means that you hear more of the direct sound coming straight to you from the loudspeakers, and proportionally less sound reflected from the walls, floor, and ceiling than you would using a speaker with a much wider dispersion characteristic, such as the B&W Nautilus models.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 115 gäster