Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Aerob och alla andra, då Bremenhögtalarna är ute på marknaden, d v s har levererats, så kommer jag berätta historien och då kommer det att framgå vem som har bidragit till slutresultatet och gjort vad på Bremens högtalare såsom de i själva verket har levererats. Allt annat är som jag ser det ointressant. Hur högtalarna varit under resans gång har som sagt ingen betydelse och vilka lösningar som andra anser sig ha bidragit med, men som jag under resans gång har förkastat d v s som jag ansett vara oanvändbart i mina konstruktioner det kanske jag återvänder till, men det intressanta är inte vad jag förkastat utan möjligtvis vem som bidragit till slutresultatet på de befintliga Bremenhögtalarna såsom de saluförs och levereras och det kan jag säga att den ende som känner till detta faktum är jag själv.
Är det inte bättre att låta bli och låta de som idag känner sig glada för att ha hjälpt till skall tryckas ned i skosulorna och på kuppen skapa en mängd kontroverser/surdegar?
"Tack till alla om hjälpt till och kommit med idéer under åren - oavsett om det inkorporerats i den slutgiltiga designen eller ej."
Nattlorden, varför påstår du att någon skall tryckas ned i skosulorna? jag har inte startat någon surdeg. De som har hjälpt till kommer att få veta att de hjälpt till. De som agerat mot Bremen kommer också att få veta det. Jag skulle snarast vilja påstå att jag hållit total diskretion, både åt ena och åt andra hållet, medans andra inte gjort det. Det snackas om mig, men jag vill undvika att snacka om andra. Allt har sin tid. Låt mig leva och ha mitt liv. Varför skall du bestämma över mitt liv? Då man lägger sig i andras angelägenheter och liv, så bör man nog tänka efter före. Jag har ju ännu överhuvudtaget inte skrivit något i ärendet. Jag har medvetet låtit bli. Hur kommer det sig att du tror att jag trycker ner någon? Jag har ju låtit bli att skriva. Du har skaffat dig en förutfattad mening om hur saker och ting har gått till och du gör din bedömning därefter. Jag har ännu inte gjort eller sagt något så att din eller andras förutfattade mening skulle kunna rättas och det är medvetet från min sida. Jag låter dig göra din egen bedömning utefter din egen förutfattade mening, men det kommer en dag då jag kommer att skriva och då är det min beskrivning av händelseförlopp som når dagens ljus och då får du chansen att korrigera din förutfattade mening så att du ges tillfällighet till en ny bedömning. Därefter återstår det att se vilka som får tack och vilka som inte får tack. Skall jag tacka någon för att denne på ett orättfärdigt sätt försöker trycka ner mig i skorna? Knappast! Men om någon på något sätt hjälpt till så att äggen kan värpas på det sätt som de faktiskt värpts så bör de äras. Äras skall den som äras bör och vilka de är bestämmer den som ger äran d v s jag allenast.
Äggen finns ännu inte på marknaden. Därför finns det som jag ser det över huvud taget inte någon anledning att kommentera något som rör framtagning av äggen. De är ju ännu inte framtagna. Det vore att gå händelseförloppet i förväg. Då de finns ute på marknaden så är situationen helt annorlunda.
I det här fallet vad gäller allt löst och insinuerat snack så är det snarast jag som anser att jag blir onödigt pressad och nertryckt i skorna av andra för något som inte ens gäller. Jag förstår inte varför, och jag förstår inte varför det fortsätter att pressas. Jag gör det jag tycker är bäst och det kommer jag fortsätta med och det finns inget jag ångrar eller som jag skulle välja att göra annorlunda om chansen gavs. Min kurs står helt fast och anledningen till att min kurs står fast är att jag är väl medveten om slutmålet och destinationen. Jag behöver inte göra omvändningar eller korrigeringar eller tvära kast. Kursen är klar. Destinationen är given och den har inte ändrats och det är oberoende av om andras destination har ändrats. Som sagt, jag är den jag är och det räcker för mig.
Nattlorden, jag kommer inte att följa dina direktiv av fler anledningar, dels för då vore mitt agerande snarast ett tvång från din sida och då är det din själ som styr över denna kropp som trycker ner tangenterna just nu, men kontentan av detta blir att det i så fall är du som även har ansvaret för vad petersteindls kropp utför. Så fungerar det Nattlorden, då man ger andra människor direktiv att handla såsom man själv vill att de skall handla. Då är det din vilja och inte min. Ske Nattlordens vilja i mitt liv och inte min vilja i mitt liv blir i så fall kontentan. Handlar jag såsom du vill, ja då är det du som har kommandot och således även ansvaret. Nattlorden, du får själv handla såsom du vill och ta ansvar över ditt liv. Jag gör det med mitt.
Det är liksom bara att gilla läget. Som jag ser det så fantiserar du en massa som inte har någon bäring och som du inte har täckning för. Jag förstår inte varför du spekulerar och drar slutsatser innan du ens hört båda parter. Det är ett ofog.
Jag är den jag är och det räcker för mig. Jag behöver inte vara den som du anser att jag borde vara. Jag agerar såsom jag vill och på mitt sätt.
Jag sköter mitt i mitt liv. Sköt du ditt i ditt liv. Du skriver att det är bråk eller eventuella bråk. Var ser du bråk någonstans, annat än de du själv startar?
Vad gäller länkarna på Bremens hemsida som tidigare idag inte fungerade så fungerar de nu. Tack för påpekandet, det var bra observerat av dig.
Som du ser så tackar jag för något som är utfört och som konkret har lett till framsteg och förbättring och det kommer jag fortsättningsvis också att göra, men det är inte för att jag måste göra så för då är det inte längre en frivillig handling från min sida och då är tackandet bara ett slags spel för kulisserna för att samla någon slags poäng eller för att blidka någon annan. Jag samlar inga poäng. Jag agerar och gör saker efter eget bevåg och då blir ansvaret också helt mitt. Gör jag fel så är det så, gör jag rätt så är det så och det är bara att gilla läget, men huvudsaken är att jag har total frihet att kunna välja och göra såsom jag bestämmer efter mitt eget bevåg hur jag skall bedöma och agera i varje enskild sekund av mitt liv. Då har jag kommandot i mitt liv och det tänker jag fortsätta med vad det än får för konsekvens och jag menar det jag säger.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.