Morello skrev:Skriv i klartext vad du menar istället eftersom de flesta som hängt med ett tag på forat vet vad och vem du syftar på.
Jag syftade självklart på ifall Peter själv lämnade oss, något annat känner jag inte till.
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Skriv i klartext vad du menar istället eftersom de flesta som hängt med ett tag på forat vet vad och vem du syftar på.
Nattlorden skrev:Peter, vaddå "direktiv"? Jag gav ett tips i all vänlighet baserat enbart på hur du skrev det du skrev. (Jag är ju inte inblandad och jag har ingen som helst kunskap om hur du tagit fram dem och vem som tipsat eller inte.)
Tips kan man ta eller inte, mer än så är det ju inte. Inget som motiverar en halv roman till svar.
Dock varken första eller sista gången någon reagerar besynnerligt på att man visar omtanke...
sportbilsentusiasten skrev:Hade varit bättre att bara bett Peter om ursäkt DIREKT du förstod att det du skrivit kunde tas emot "fel", istället för att fortsätta som du nu gör.
Nattlorden skrev:
Tips kan man ta eller inte, mer än så är det ju inte. Inget som motiverar en halv roman till svar.
Dock varken första eller sista gången någon reagerar besynnerligt på att man visar omtanke...
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hade varit bättre att bara bett Peter om ursäkt DIREKT du förstod att det du skrivit kunde tas emot "fel", istället för att fortsätta som du nu gör.
Är inte i avsändarändan det behöver korrigeras om något tas emot fel, det är mottagarändan som behöver omkalibreras.
petersteindl skrev:Under tiden kommer även ett omfattande whitepaper att tas fram om hur Bremens högtalare fungerar och hur hörseln uppfattar ljud och hur Bremens d v s mitt ljudåtergivningskoncept fungerar.
Harryup skrev:Kanske äggformat smågodis i skålarna i rummet?
JanBanan skrev:Om jag har förstått det hela rätt så är äggen konstruerade för att hängas på sidoväggarna (lite Beveridge-inspirerat?). Men på Bremens hemsida finns flera bilder där de hänger på frontväggen likt en traditionell högtalarplacering.
Vilka ljudmässiga skillnader/kompromisser innebär en sådan placering? Det är ju inte alltid möjligt att hänga dem på sidoväggarna och avståndet kanske dessutom blir för stort dem emellan.
JanBanan skrev:Om jag har förstått det hela rätt så är äggen konstruerade för att hängas på sidoväggarna (lite Beveridge-inspirerat?). Men på Bremens hemsida finns flera bilder där de hänger på frontväggen likt en traditionell högtalarplacering.
Vilka ljudmässiga skillnader/kompromisser innebär en sådan placering? Det är ju inte alltid möjligt att hänga dem på sidoväggarna och avståndet kanske dessutom blir för stort dem emellan.
BB skrev:Ser fram emot att få möta dig på mässan Peter!
(Vi ställer också ut)
Mvh//BB
E skrev:petersteindl skrev:Under tiden kommer även ett omfattande whitepaper att tas fram om hur Bremens högtalare fungerar och hur hörseln uppfattar ljud och hur Bremens d v s mitt ljudåtergivningskoncept fungerar.
Det låter jättespännande! Ser fram emot det.Harryup skrev:Kanske äggformat smågodis i skålarna i rummet?
Eller dammsugare?
Mvh E*
DVD-ai skrev:damsugare e bara så vansinnigt gott att inget annat än toppbetyg möjligtvis kan givas till den som bjuder. du har således klurat ut det perfekta sättet att kamma hem "best in show"
JanBanan skrev:DVD-ai skrev:damsugare e bara så vansinnigt gott att inget annat än toppbetyg möjligtvis kan givas till den som bjuder. du har således klurat ut det perfekta sättet att kamma hem "best in show"
Hur många damer skall han anlita tycker du?
BB skrev:Ser fram emot att få möta dig på mässan Peter!
(Vi ställer också ut)
Mvh//BB
subjektivisten skrev:BB skrev:Ser fram emot att få möta dig på mässan Peter!
(Vi ställer också ut)
Mvh//BB
BB, vad kommer ni spela på?
Harryup skrev:Det är ju du som börjar prata om möjligt kommande bråk osv. Vet inte vad du har för kristallkula men varför anser du att det kommer bråkas?
Piotr skrev:Omtanke?? Och varför då den nedvärderande kommentaren om "roman"?
Det finns ju tydligen gott om acceptans gällande andra skribenter som har för vana att skriva romaner.
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Hade varit bättre att bara bett Peter om ursäkt DIREKT du förstod att det du skrivit kunde tas emot "fel", istället för att fortsätta som du nu gör.
Är inte i avsändarändan det behöver korrigeras om något tas emot fel, det är mottagarändan som behöver omkalibreras.
Nattlorden skrev:Piotr skrev:Omtanke?? Och varför då den nedvärderande kommentaren om "roman"?
För att omtanken fick en sur respons, blir du glad när dina bästa intentioner nedgörs?Det finns ju tydligen gott om acceptans gällande andra skribenter som har för vana att skriva romaner.
På retoriska tips?
Piotr skrev:Att sen totalt utan självinsikt peka på att mottagaren behöver omkalibreras om något tas emot fel är.. ja jag vet inte vad jag ska säga.
Nattlorden skrev:Piotr skrev:Att sen totalt utan självinsikt peka på att mottagaren behöver omkalibreras om något tas emot fel är.. ja jag vet inte vad jag ska säga.
Så om P3 brusar i din bil så måste Sveriges Radio ändra utsändningen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster