Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Min bas faller mjukt under 3Hz, och jag gillar det!![]()
/Peter
Piotr skrev:nadifierad skrev:Piotr skrev:Min bas faller mjukt under 3Hz, och jag gillar det!![]()
/Peter
Den hinner inte falla mjukt från 3 hz!
Å vaffödådå?
/Peter
Piotr skrev:nadifierad skrev:Piotr skrev:Min bas faller mjukt under 3Hz, och jag gillar det!![]()
/Peter
Den hinner inte falla mjukt från 3 hz!
Å vaffödådå?
/Peter
nadifierad skrev:Därför att man faller inte mjukt nedför något lodrätt!
Callisto skrev:Jag tycker man stympar "själen" i musiken ifall inte hela registret finns med (<20 Hz). Jag har löst det genom att använda 3 st servostyrda basar (nivåinställda) och akustikreglering = mycket trevlig housecurve
nadifierad skrev:
Därför att man faller inte mjukt nedför något lodrätt!
Edit: Fast den kanske faller mjukt ner till minus20!?![]()
Vad är det på andra sidan DC? Vaccum?
Strmbrg skrev:Jag har valt att inte ha någon direkt bas under c:a 40Hz.
Efter att i åratal ha misslyckats med att få till en tillfredsställande bas i ännu lägre register, så har jag helt enkelt gjort valet att skippa de lägsta oktaverna.
Tyckte inte att det var värt besväret och kostnaden att fortsätta att engagera mej i denna svårbemästrade del av återgivningen.
Enligt min upplevelse så är den bas jag har rumslig och välartikulerad ner till den punkt där dipolerna rasar brant.
Detta val är naturligtvis en kompromiss, men numera inget som stör mig. Snarare är det skönt att slippa distraheras av att det aldrig blir riktigt bra.
Hur resonerar ni andra?
Harryup skrev:Rimligen så är det många bättre subbar som har lägre dist i basen än vad framkanalerna har så jag skulle hellre alltid ha basarna inkopplade och istället ha 2 olika filterlägen för musik eller film.
Användare som besöker denna kategori: pna och 40 gäster