Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Orginal foten är kopiöst mycket snyggare, men behöver man mer plats så är den bredare foten helt ok.
Jonka_ skrev:Kanske skulle man ta och pula ihop dina högtalare i Cinema.. har du några mått på dom som man kan gå efter? Ju mer detaljerat desto bättre :)
Komorok skrev:Jonka_ skrev:Kanske skulle man ta och pula ihop dina högtalare i Cinema.. har du några mått på dom som man kan gå efter? Ju mer detaljerat desto bättre :)
Adzer har meckat upp dem i Sketchup:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 716ea80910
Hans modeller är bättre än mina. Kanske går de att importera i Cinema?
Du kanske skulle kunna använda texturen från fotografierna?
Fötterna som jag håller på med kan du få av mig om du PMar en mailadress.
----
Edit. Det verkar som smaken är delad. Jag får se vad jag själv tycker
imorgon.
Alexi skrev:Högtalarna är som en skyskrapa de ska ha en smäcker passande grund:
Komorok skrev:adzer skrev:Orginal foten är kopiöst mycket snyggare, men behöver man mer plats så är den bredare foten helt ok.![]()
![]()
Du får gärna mecka ihop ett eget förslag. Du är ju mycket bättre på Sketchup
än mig. Kanske kan vi evolvera en perfekt lösning tillsammans?
----
Jo, jag vill gärna ha mer yta mot golvet om det blir estetiskt bra.
adzer skrev:Behövs det verkligen en fot med större area?
Jag har aldrig puttat på en i64s så vet inte ifall de är stadiga eller inte, men borde inte den extra tyngden göra så de står ännu stadigare än orginalen?
Aerob skrev:Var finns det bild på gjutjärnsfoten? Eller vem har den?
Nattlorden skrev:adzer skrev:Behövs det verkligen en fot med större area?
Jag har aldrig puttat på en i64s så vet inte ifall de är stadiga eller inte, men borde inte den extra tyngden göra så de står ännu stadigare än orginalen?
De är 155 höga vill jag minnas, har mer material nedtill än upptill... tyngdpunkten hamnar väl vid 70cm eller så... för att de skall välta så behöver alltså punkten 70cm förflyttas mer än halva bredden för att de skall ramla... och så är det något som väger 200 kilo eller så vi talar om... jag tror nästan de blir stående om du så faller handlöst mot dem...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster