subjektivisten skrev:Även på skillnaden mellan Y-4 och Y-8.
+6 dB

Moderator: Redaktörer
David_A skrev:Nej det har tyvärr stått still ett tag här nu
Insåg att rummet egentligen skulle behöva konstrueras om från grunden för att få det riktigt bra. Gipsvägg + Y-8 går liksom inte så bra ihop, även om det är tätare reglat än standard. Därav står fortfarande även Aco skivorna provosoriskt uppställda.
Låter det bra, så blir man lätt lite lat att ta tag i saker.
Närmast torde en uppgradering av hembiobiten ligga just nu.
Y-8 räcker ganska bra, även om Infra Y-24 vore intressant att prova.
Rotlarna gör sitt jobb, men om någon har några RS2000 över så skulle jag nog kunna tänka mig det också
Alexi skrev:Jag skulle också rekommendera att riva väggarna och sätta upp nya, men jag skulle välja en sandwitch med björkplyfa, cementskiva, björkplyfa som du limmar fast i varandra med tvåkomponentsepoxy, då får du då får man en extremt styv vägg med lagom låg resonansfrekvens.
Alexi skrev:Jag skulle också rekommendera att riva väggarna och sätta upp nya, men jag skulle välja en sandwitch med björkplyfa, cementskiva, björkplyfa som du limmar fast i varandra med tvåkomponentsepoxy, då får du då får man en extremt styv vägg med lagom låg resonansfrekvens.
Johan_Lindroos skrev:Tumme, är det du själv som har byggt något med 1 cm luftspalt? Jag har svårt att föreställa mig att en byggare skulle bygga något hus på det viset.
Johan_Lindroos skrev:Men då är det ju inte 1 cm luftspalt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster