subjektivisten skrev:
Är det två monoblock eller bara ett monosteg? Hur lågt kan man belasta dom? Fixar dom 2 ohm eller kanske till och med lägre?
Monosteg "subbe" läs ovan så får du svar ; )
Länk: http://www.ezonaudio.se/Poweramp.html
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:
Är det två monoblock eller bara ett monosteg? Hur lågt kan man belasta dom? Fixar dom 2 ohm eller kanske till och med lägre?
Nicke skrev:Jaha ja,nu har jag fått tillbaka modulerna samt även testat dom,det "ploppar" fortfarande![]()
Såhär har jag gjort,brusat in alla högtalare med den inbyggda signalen till 75dB,submodulerna har jag dock gått på känsla,dock inte en överdriven sådan utan lagom top/bas balans.
Film 1: The Hurt locker, ni kan ju gissa scenen jag valt från denna (.50 Cal) funkar kanon ända tills jag kommer ned till -5dB då börjar "ploppen" komma
Film 2: War Of The Worlds , 21min in så börjar det på att hända saker ; ) får faktiskt backa av till -12dB för att det skall sluta ploppa
Skall prova lite mer idag med lasten (koppla ur en modul i taget) för att få 4.5Ohm samt 9Ohm men det verkar som att dessa steg är skygga för låga Hzåterkommer.
steveo1234 skrev:
Vad finns det för mening att hålla på med de här modulerna och inte bara köpa ett Behringer ep2500 eller liknande för en bråkdel av priset som fungerar som det ska?
Det känns som jag missat nåt?
Nicke skrev:Sådär ja,nu har jag blåst säkringarna i båda stegen(.50 Cal scenen) vad blir det här näst i "vad blir det för ljud"
lennartj skrev:Storlek, värmeutveckling och fläktbrus, kanske?
Nicke skrev:Film 1: The Hurt locker, ni kan ju gissa scenen jag valt från denna (.50 Cal) funkar kanon ända tills jag kommer ned till -5dB då börjar "ploppen" komma
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster