Moderator: Redaktörer
bajenleker skrev:Det jag tyckte var segt med Clash var när dom var här -81 eller 82 på Hovet, pissljud, fick gissa halva låtarna innan man visste vilken de spelade.
2-ch skrev:bajenleker skrev:Det jag tyckte var segt med Clash var när dom var här -81 eller 82 på Hovet, pissljud, fick gissa halva låtarna innan man visste vilken de spelade.
Tror inte pissljudet var den främsta förklaringen. Dom kunde helt enkelt inte spela. Jag undrar om det ens är dom som lirar på skivan London Calling. För i så fall måste det blivit en helskottas massa försök innan den satt
Jansson skrev:Kunde de spela?
I alla fall när jag var på dem.
Hörde Clash -80 Eriksdalshallen.
Två-kanal prova här:
http://open.spotify.com/user/viggodelux ... AvjOIOHFfi
Jansson skrev:Kunde de spela?
2-ch skrev:Jansson skrev:Kunde de spela?
Två-kanal prova här:
http://open.spotify.com/user/viggodelux ... AvjOIOHFfi
Kul att höra dom live! Ok dom kunde spela, litegrann i alla fall(batteristen är rätt bra)
Men jämfört med studioinspelningarna så låter det väldigt annorlunda. Inte så att jag är för playback on stage, men lite mer likt bör det väl låta. Jag fick i alla fall precis som bajenleker gissa vilken låt det var som spelades live på Hovet.
Britt-Gunnar skrev:Jansson skrev:Kunde de spela?
källa på det tack
Jansson skrev:Däremot har jag för mig att jag läst ngn gång att det är Chris Spedding som spelar gitarr på "Never mind the bollocks.)
Mittageisen skrev:Jansson skrev:Däremot har jag för mig att jag läst ngn gång att det är Chris Spedding som spelar gitarr på "Never mind the bollocks.)
Nja det är nog bara en myt, däremot ang. "Never mind the bollocks" plattan så är det Steve Jones på bassen under de flesta låtarna och inte Sid Vicious som man skulle kunna tro.
Jansson skrev:
Hur som haver B-G, tro det eller ej, jag har till och med sparat biljetten av nåt outgrundligt skäl.
Britt-Gunnar skrev:Jansson skrev:
Hur som haver B-G, tro det eller ej, jag har till och med sparat biljetten av nåt outgrundligt skäl.
va kuldet närmaste jag har att komma med är ett sparat cigarettpaket som jag rökte när jag såg REM/Radiohead på Sjöhistoriska 1995. Det var på den tiden när det inte gick åt ett paket per dag.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster