Moderator: Redaktörer
Challe skrev:Jag tror du kommer få en bättre indikator på intresse om du räknar på den totala summan folk har lagt på prylar.
Ragnwald skrev:mapem skrev:Nominellt pris för min anläggning är nog en bit över 60' men det har jag inte betalat. Allt är köpt begagnat. Jag betraktar mig inte som audiofil utan om musikälskare.
Tja, varför ska man behöva basera värdet av sin anläggning på potentiellt andrahandsvärde?
subjektivisten skrev:Jag tror det är rätt få som lagt över 100 000 kr. Kanske 1000 personer. Vilket är ganska sunt.
Nattlorden skrev:subjektivisten skrev:Jag tror det är rätt få som lagt över 100 000 kr. Kanske 1000 personer. Vilket är ganska sunt.
Folkmängdsbaserat borde det vara lite mer... är ganska säker på att det är mer än 50 pers i Malmö som gjort det. Sen kan det naturligtvis vara överrepresenterat i storstäder...
subjektivisten skrev:Lagt 100,000 kr på 2 kanals hifi och inte har en anläggning för 100,000kr. Det är en viss skillnad. Min anläggning är över 100,000 kr men jag har inte lagt det. Second hand marknaden är stor.
paa skrev:Jag skulle tro att det finns en hel del rika eller nyrika personer som köper en dyr anläggning bara för att dom har råd, även om dom egentligen inte har något större hifi- eller musikintresse, och dom orkar inte heller hänga på forumen.
phon skrev:Tänkte just i samma banor ... skall man räkna med ägare av Bose och B&O till audiofiler?
Nattlorden skrev:kriterium ett för en "-fil" är väl hur pass personen bryr sig. Att ställa hem något för 50 papp men vara ointressarad gör en inte till audiofil.
celef skrev:prislappen är en bra värdemätare på nästan allt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster