Moderator: Redaktörer
Lust skrev:Tror att ni pratar om olika modeller i serien...
Thomas_B skrev:Genexxa GX 1000
Blöt monoton bas och skrikig diskant.
Mellan dessa ytterligheter fanns det inte mycket att glädjas åt.
Det enda positiva så här i efterhand som kan noteras är
att de kan spela högt vilket tydligen var hög prio
en gång för länge sedan.
lennartj skrev:2-ch klagar på få inlägg, men på drygt 40 år med HiFi har jag aldrig bytt bort några högtalare p.g.a. missnöje. Mitt första par degraderades till surroundhögtalare och sedermera till vintage-anläggningen.
Mina B&W DM4 stals (och jag var inte missnöjd med dem) och de Carlsson OA52 jag sedan skaffade för 25 är sedan spelar jag på ännu.
MichaelG skrev:Mina sämsta högtalare i förhållande till priset var ett par Fisher STE-1200 jag köpte år 1978-79 för 12.000 kr. Det var en smärre förmögenhet på den tiden - flera månadslöner netto för mig. Högtalarna var rätt OK - vilket inte alls är good enough för det priset. De borde varit kanon! Och jag tyckte de var väldigt bra ända till dess jag hörde ett par bra högtalare...
Hälsn. Michael
RogerGustavsson skrev:Sådana här? http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson ... er%201.jpg Vad tyckte du var dåligt med dem? En kollega köpte också sådana och jag tror han har kvar dem.
2-ch skrev:Men om alla gör som MichaelG så blir det en lista på inte-lika-bra-högtalare-som-jag-har-nu. Det var inte tanken
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster