fast med en annan diskant, den där skulle ju sätta klara begränsningar i kapacitet i förhållandetill alla 8" arna...
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Jaha... nu va man här igen då, i psykoterapeft tråden...![]()
"Massa ploj text"
mvh//David
adzer skrev:Låter bra det där med flytt planerna. Att ha sitt eget är verkligen guld värt.
Jag har svårt att se att någon person skulle lida av att i16s prestanda är för låg. Visst är i32s en bättre högtalare, men inte ljusår bättre. Den är bra mycket dyrare dock.
Om man inte sitter väldigt långt ifrån eller har väldigt stort rum då. men detta kan du ju styra nu när du flyttar.
Tre meter ifrån och spceciellt med en högre delning så borde du kunna spela så öronen blöder. Vilket borde räcka
Du kan ju alltid byta senare när du sparat ihop mer pengar ifall du känner att det behövs.
Personligen föredrar jag golvare. Mer prestanda och tar samma yta på golvet.
Enda användningsområdet för stativare i mina ögon är på skrivbord, bokhyllor osv..
Föesten, vad har du för delningsfilter nu?
Går inte det att byta till 120Hz och pröva?
schmutziger skrev:Värt att tänka på:
Om du känner att i16 begränsar så är det ingenting mot vad dina kommande grannar kan komma att begränsa dig...
pIP räcker mer än väl för att kunna dra på sig klagomål om man inte är hänsynsfull med lyssningstider, musikval och hur ofta man toklyssnar...
Man kan inte räkna med att få döva och/eller ofta bortresta grannar.
I vissa hus kan man tom höra när telefonen ringer hos grannen eller om de har TV:n på, det blir inte populärt att spela så högt som du verkar vilja göra på sådana ställen.
Behöver du spela högt och länge ofta i lägenhet så är det tyvärr hörlurar som gäller om du inte vill ha en massa klagomål på dig.
Har du frågat dina grannar runt omkring dig om hur mycket de hör ditt lyssnande?
Hur högt är tillräckligt högt?
Och framförallt, tänk på hörseln...den går inte att laga om/när den pajar. Tinnitus är verkligen inget du vill ha.
Oavsett, lycka till med bostadsjakten och håll tummarna på att du får mina gamla grannar!
Döva, halv döva eller bortresta var de allihop
Vinner du verkligen så mycket på att höja till bara 120hz?
Komorok skrev:Timpolanen skrev:DVD-ai skrev:Jaha... nu va man här igen då, i psykoterapeft tråden...![]()
"Massa ploj text"
mvh//David
Nej du ska inte flytta! i16s trivs här
I London?
Vad gör du på onsdag? Då är det öldags

DVD-ai skrev:Haha jo det e ju gött att höra, hoppas att mina överlever dom termiska påfrestningar som 4h Hardstyle på full macka innebär...
Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
RogerGustavsson skrev:Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
Fick samma tanke. Antar att musikvalet är basbetonat eller med litet högfrekvensinnehåll. Hemma hos mig låter det inte alls trevligt med mera än ca 25 W ut från slutstegen och med "normalt" musikmaterial.
30Hzbone skrev:DVD-ai skrev:Haha jo det e ju gött att höra, hoppas att mina överlever dom termiska påfrestningar som 4h Hardstyle på full macka innebär...
Mina två små piP, som spelar så vackert i mitt sovrum,
sänder en deltagande tanke till dina piPs som du så brutalt pinar.
RogerGustavsson skrev:Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
Fick samma tanke. Antar att musikvalet är basbetonat eller med litet högfrekvensinnehåll. Hemma hos mig låter det inte alls trevligt med mera än ca 25 W ut från slutstegen och med "normalt" musikmaterial.
IngOehman skrev:RogerGustavsson skrev:Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
Jamen 25 W åttaohmseffekt är ju jättestarkt. Mera än så spelar jag aldrig
på mina egna. Och om jag läser de beskrivningar av membranrörelser som
funnits i den här tråden är det väl rimligt att tro att det är ungefär dessa
nivåer som det handlat om.
Vh, iö
torig skrev:Ja, jag skulle då inte köpa ett par begagnade piP/piPs av dessa herrar.![]()
/mvh
IngOehman skrev:RogerGustavsson skrev:Nune skrev:Jag förstår inte hur ni kan spela så högt med era piP, börjar det inte låta förskräckligt illa? Hård diskant mm
Jamen 25 W åttaohmseffekt är ju jättestarkt. Mera än så spelar jag aldrig
på mina egna. Och om jag läser de beskrivningar av membranrörelser som
funnits i den här tråden är det väl rimligt att tro att det är ungefär dessa
nivåer som det handlat om.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster