En kille har lagt upp en byggbeskrivning hur han förvandlat en gammal reciever till en toppmodern mediaspelare. Läsvärt, och inte en slakt i mina ögon!
http://www.sweclockers.com/galleri/6658-retrostereo
Moderator: Redaktörer
heliac skrev:Dagens ungdom har ingen respekt! Skända en helt analog apparat med massa digital smörja....usch.
heliac skrev:Dagens ungdom har ingen respekt! Skända en helt analog apparat med massa digital smörja....usch.
KorkSniff skrev:heliac skrev:Dagens ungdom har ingen respekt! Skända en helt analog apparat med massa digital smörja....usch.
Tycker du har helt fel i det här fallet. Det framgår klart att skaparen av bygget känner starkt för åtminstone designen och känslan i en gammal fin reciever! 9 av 10 av dessa gamla apparater går troligen direkt till förbränning medan denna lever vidare och säkerligen inspirerar långt fler att intressera sig för riktig hifi. Hur ofta rekommenderas och hyllas annars exempelvis carlssonhögtalare annars på exempelvis forum för överklockare! :)
Själv hade jag gärna haft recievern i fråga i originalskick hemker ma i garaget.
Den moddade skulle jag haft i vardagsrummet.
heliac skrev:KorkSniff skrev:heliac skrev:Dagens ungdom har ingen respekt! Skända en helt analog apparat med massa digital smörja....usch.
Tycker du har helt fel i det här fallet. Det framgår klart att skaparen av bygget känner starkt för åtminstone designen och känslan i en gammal fin reciever! 9 av 10 av dessa gamla apparater går troligen direkt till förbränning medan denna lever vidare och säkerligen inspirerar långt fler att intressera sig för riktig hifi. Hur ofta rekommenderas och hyllas annars exempelvis carlssonhögtalare annars på exempelvis forum för överklockare! :)
Själv hade jag gärna haft recievern i fråga i originalskick hemker ma i garaget.
Den moddade skulle jag haft i vardagsrummet.
Tycker faktiskt att det var lite ballt. Var bara tvungen att vara lite "gubbjävel".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster