Hade jag bara varit intresserad av film/musik och inte brytt mig om apparaterna så hade jag hängt på ett sånt forum i stället
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Självklart, har svårt att se varför jag inte skulle vilja det. Jag är ju inte intresserad av apparaterna utan av musiken och filmen.
celef skrev:jag skulle vilja ha en anläggning som följde mitt humör, ibland vill jag ha ett fett ljud, ibland stort, ibland intimt, ibland hårt, ibland mjukt, ibland naturligt, ibland processat, och så vidare, en anläggning som anpassade sig per automatik eller tankekraft till mitt humör vore väldigt praktiskt, så det vill jag gärna ha
nadifierad skrev:Det är vägen som är målet!
subjektivisten skrev:Jag trodde målet var att lyssna på musik
Nattlorden skrev:subjektivisten skrev:Jag trodde målet var att lyssna på musik
Det verkar som det är du och jag som står ensamma i den ringhörnan.
http://www.youtube.com/watch?v=tRHS7zqqRgc

Strmbrg skrev:Nå,
Hur tror du att du skulle uppleva en situation där det "inte längre går att få till det bättre"?
MichaelG skrev:Strmbrg skrev:Nå,
Hur tror du att du skulle uppleva en situation där det "inte längre går att få till det bättre"?
Men, så har jag det.Alltså - det är säkert möjligt att det skulle kunna bli ytterligare litet bättre, men det är inget jag bryr mig om eller eftersträvar. Jag är jättenöjd och njuter i fulla drag när jag lyssnar på musik och vare sig saknar, eller retar mig på något vad gäller återgivningen.
Jag var nästan där för några år sedan, men jag kunde inte riktigt spela så starkt jag ville alltid. Men det kan jag nu.![]()
Hälsn. Michael
Ps. Och det är inte det minsta tråkigt! Det var mycket tråkigare när det inte lät som det skulle. Eller när jag inte kunde spela så starkt jag ville.
MichaelG skrev:Strmbrg skrev:Nå,
Men, så har jag det.Alltså - det är säkert möjligt att det skulle kunna bli ytterligare litet bättre, men det är inget jag bryr mig om eller eftersträvar. Jag är jättenöjd och njuter i fulla drag när jag lyssnar på musik och vare sig saknar, eller retar mig på något vad gäller återgivningen.
Jag var nästan där för några år sedan, men jag kunde inte riktigt spela så starkt jag ville alltid. Men det kan jag nu.![]()
Hälsn. Michael
Ps. Och det är inte det minsta tråkigt! Det var mycket tråkigare när det inte lät som det skulle. Eller när jag inte kunde spela så starkt jag ville.
Strmbrg skrev:Jo, det kanske är en utopisk tanke.
phloam skrev:Hifi-intressets olika faser:
1. Behovsfasen
2. Utredningsfasen
3. Implementationsfasen
4. Frustrationsfasen
5. Iterationsfasen
6. Teorifasen
7. Vadihelvetesysslarjagmedfasen
8. Frälsningsfasen
9. Missionsfasen
phloam skrev:Hifi-intressets olika faser:
1. Behovsfasen
2. Utredningsfasen
3. Implementationsfasen
4. Frustrationsfasen
5. Iterationsfasen
6. Teorifasen
7. Vadihelvetesysslarjagmedfasen
8. Frälsningsfasen
9. Missionsfasen
lennartj skrev:Jag är inte förvånad över det, snarare gäller min förvåning att ni ids hänga på hifi-inriktade forum trots att ni säger er vara färdiga på tekniksidan och bara vill lyssna på musik.
Då kan ni väl hålla er till musik och skivtips-forumen och låta bli att fälla spydiga kommentarer till oss som som har ett genuint teknikintresse i symbios med muikintresset.
Jag har slutat vara spydig mot dem som egentligen bara är intresserade av ljudteknik men inte av musiklyssning för musikens skull. De får gärna spendera alla sina pengar på prylar utan att jag lägger mig i det.
subjektivisten skrev:lennartj skrev:Jag är inte förvånad över det, snarare gäller min förvåning att ni ids hänga på hifi-inriktade forum trots att ni säger er vara färdiga på tekniksidan och bara vill lyssna på musik.
Då kan ni väl hålla er till musik och skivtips-forumen och låta bli att fälla spydiga kommentarer till oss som som har ett genuint teknikintresse i symbios med musikintresset.
Jag har slutat vara spydig mot dem som egentligen bara är intresserade av ljudteknik men inte av musiklyssning för musikens skull. De får gärna spendera alla sina pengar på prylar utan att jag lägger mig i det.
Humor, så du har slutat vara spydig MEN lyckas i samma inlägg snacka skit om oss att vi är spydiga mm. Självinsikt noll ser jag.
MrLeng skrev:Jag tycker att familjesituationen spelar roll också. Har man familj har man inte allt för mycket tid att lägga på hobbyn (om man bryr sig om familjen). Sen tycker jag att åldern spelar en viss roll också. När man blir mer mogen så avtar det en del. Därför är det för min del skönast att vara klar med anläggningen och bara lyssna, titta och njuta av bild och ljud.
lennartj skrev:Jag sade bara att jag slutat vara spydig mot dem som bara är intresserade av ljudteknik.De har häcklats av många, inklusive mig
men på forum som detta tycker jag att man har all rätt att nörda in sig i tekniken utan att kritiseras för det.
phloam skrev:Man behöver väl inte hifi för att lyssna på musik? Musiklyssnandet har inte med trådfrågan att göra.
phloam skrev:Snälla, åt mig slippa dra en gång till hur musikintresse är fristående från hifi-intresse
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster