Angående bedömmning så kan det inte va lätt att väga fördelar/nackdelar i dom olika systemen , sen är det nog inte svårt att bli lite färgad om ena deltagaren har grejer som man har hemma själv (antar jag)
Moderator: Redaktörer
Jag tror nog alla blev förvånadeKarlXII skrev:Alexi skrev:Det har jag också tänkt på, vi får börja sätta upp en hang'a'round lista, där även stamtavla framgårshifts skrev:Angående jäv så tror jag inte det ska vara något problem. Men kanske något
att tänka på vid nyförvärv, är att blanda ut generna lite för att undvika inavel?
Det tror jag är bra. Lite förvånad blev jag, måste jag medge, när det visade sig att alla utom 2-ch hade Ino hemma.
Alexi skrev:Jag tror nog alla blev förvånadeKarlXII skrev:Alexi skrev:Det har jag också tänkt på, vi får börja sätta upp en hang'a'round lista, där även stamtavla framgårshifts skrev:Angående jäv så tror jag inte det ska vara något problem. Men kanske något
att tänka på vid nyförvärv, är att blanda ut generna lite för att undvika inavel?
Det tror jag är bra. Lite förvånad blev jag, måste jag medge, när det visade sig att alla utom 2-ch hade Ino hemma.
kasper skrev:Jag räcker upp handen (även om jag knappast kan knipa nån trofé).![]()
Men borde det inte heta Dödergök istället?
/G
agent_cooper79 skrev:Jag skulle tycka det var kul att vara med, även om jag näppeligen kan göra anspråk på glaskonsten med mina hembyggen (allt hemgjort förutom DVD-drive och pipar).
Mvh Magnus G.
shifts skrev:agent_cooper79: Känner lika, men det känns som en ypperlig fin ursäkt för att
ha trevligt samkväm! Inte heller vill man devalvera värdet av en sådan fin
vandringspokal.
FBK skrev:Jag kan kanske vara en sk. hangaround i mån av plats någon gång. Hoppar helt och hållet över jakten på troféin även om den vara mycket trevlig.
landa skrev:Deltar gärna men har inga som helst ambitioner om att utmana.
2-ch skrev:Jag har förstått att KarlXII stuckit ut sin breda haka men att ingen har vågat daska till honom ännu.
Fegisar![]()
Utom Tengil då, men han tillhör inte ÖSTERGÖK och kan därmed enligt det strikta reglementet följdaktligen inte utöva daskningen på distans.
Kom igen nu kombatanter innan jag blir tvungen.
Det sista jag vill se är att ett så kul initiativ faller i glömska.
Hallå, vem vill inte ha chansen till en ball Hifi-trofé i bokhyllan liksom
Komorok skrev:Jag skulle gärna göra ett försök att få hem den där göken hit... Kanske
vågar man plocka upp handsken kring påsk... kanske lite senare.
Komorok skrev:blixten_no1 skrev:Jag kan nog ta o plocka upp handsken typ nu
Bra, då ska jag daska dig i fejset så snart du backlat hem bucklan. Jag ska fixa
en rejäl stenhandske så att det känns ordentligt vem som utmanar dig
shifts skrev:Folk är bara blygsamma. Dessutom tycker jag man ska kunna ro hem kutterduvan med mer än headroom.
Komorok skrev:Bra, då ska jag daska dig i fejset så snart du backlat hem bucklan. Jag ska fixa
en rejäl stenhandske så att det känns ordentligt vem som utmanar dig
Komorok skrev:Men se där... har jag skrivit det?
KarlXII skrev:Ska detta tolkas som en utmaning....?
KarlXII skrev:Hehe, du kunde inte hålla dig alltså.
Vad siktar ni på för datum?
DVD-ai skrev:finns det plats för en till vid nästa runda tro ?!
Vore kul att höra Kalle_dussins Thor faktiskt
Komorok skrev:DVD-ai skrev:finns det plats för en till vid nästa runda tro ?!
Vore kul att höra Kalle_dussins Thor faktiskt
Nästa match blir ju inte hos KarlXII, utan hos mig och Blixten.. så det blir
i14 och i14... ooooooh vilken spännande match
DVD-ai skrev:finns det plats för en till vid nästa runda tro ?!
Alexi skrev:§1. Medlemskap
Medlemsantalet är för närvarande låst till 18 personer och dessa 18 platser upptas för närvarande i bokstavsordning av:
1. 2-ch
2. agent_cooper79
3. Alexi
4. blixten_no1
5. crion
6. Erik_AA
7. FBK
8. Jansson
9. KarlXII
10. kasper
11. Komorok
12. Kung
13. Landa
14. MagnusÖstberg
15. mrk
16. PeterSteindl
17. shifts
18. tobm
För att bli medlem krävs förutom att det ska finnas en ledig plats, att man visat sitt intresse och att man deltagit på minst ett administrativt möte och att man blivit rekommenderad av någon av de befintliga medlemmarna.
Utträde kan endast ske med godkännande av alla närvarande medlemmar vid ett administrativt möte.
§2. Tävlingsregler
1. Kombattanterna kan endast ställa upp i tävling med mjuk- och hårdvara som är i deras egen ägo och de får under ett och samma tävlingstillfälle bara använda en anläggning.
2. Tid, plats och samkväm:
a. Bestämmes av kombattanterna, även huruvida utmaningen börjar eller slutar hos utmanaren.
b. Lyssningen ska i möjligaste mån ske samma dag hos de båda kombattanterna.
c. Mat, dryck och dylikt serveras efter avslutad omröstning och alla deltagare ska i förväg betala in 50kr/person till värden för att täcka kostnaderna (om värden kommer att servera mat och dryck).
d. Det är inte obligatoriskt att någon av kombattanterna tar på sig att servera mat.
e. Sådant som kan tolkas som mutor eller bestickningar är ej tillåtet.
3. Musiken:
a. Formatet (CD/LP/BD etc.) på låtval (under tävlingen) ska vara accepterad av båda kombattanterna, så att utmaning kan ske på så lika villkor som möjligt. Men CD är alltid ett accepterat medium.
b. Låtlistan ska bestå av 5 låtar/kombattant, den ska i möjligaste mån hållas till en total speltid på max 20 minuter. Låtlistan ska vara komplett med format, artikelnummer och utgivningsår.
c. Musik som avses vara referensmaterial under själva utmaningen skall presenteras för kombattanterna senast en vecka före tävling och för övriga medlemmar senast 24h före utmaningen tar sin början.
4. Minst antal deltagare vid en utmaning är kombattanterna + tre röstberättigade.
a. Röstberättigade är de som har medlemskap se §1.
5. Röstning:
a. Varje röstberättigad har en och endast en röst, röster kan inte med fullmakt eller på annat sätt överlåtas på annan medlem.
b. Alla röstberättigade måste vid röstning ta ställning för antingen den ena eller andra kombattanten.
c. Omröstningen är sluten och därför får ingen deltagare uttala sitt omdöme innan röstningen avslutats.
d. Om röstningen utgår med oavgjort resultat, avgörs vinnaren med hjälp av lottdragning.
6. Ingen information från träffar, så som riktigt namn, adress, anläggning, foton etc. får publiceras publikt utan alla deltagares, framförallt värdarnas godkännande.
§3. Övrigt
Ändring eller tillägg till dessa regler kan endast göras vid administrativa möten.
profbd skrev:muhahaha
ni är roliga ni stockholmare![]()
häromkring kann vi umgås utan stadgar och regler
även utsocknes är välkomna
allt för att öka kunskaperna och minska inaveln
Nattlorden skrev:Akustikdrabbning således...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster