Jonka_ skrev:hehe, ja en till på andra sidan bänken hade blivit maffigt, Men jag tror att basen hade blivit lite för på.. Ska bli kul att labba vidare med denna..
Vad skulle fördelarna vara med en miniDSP, vilka skillnader i ljudet är det man vill komma åt?
Jag har förstått att den funkar väldigt bra om man vill kunna dela av mellan toppar och sub på en bra sätt, Men ökar den kvalitèn på basen någonting?
Kom gärna med tips, förslag, på vad just en miniDSP skulle kunna åstakomma hemma hos mig.
1. Du kan göra en optimal delning mellan toppar och basar.
2. Du kan eliminera förstärkande rumsmoder.
3. Du kan förstärka eventuella dippar på grund av rummet (rekomenderas inte av alla).
4. Du kan justera avrullningen i botten (motsvarande en LT-krets eller motsv.)
5. Du kan lägga in en house courve som passar din smak precis.
6. miniDSPn är ständigt under utveckling och idag finns mjukvara för en rad olika applikationer. På gång verkar också vara en mjukvara som möjliggör automatisk bashöjning vid lägre ljudstyrkor respektive sänkning vid högre ljudstyrkor. Detta i syfte att kompensera för människans öras förmåga att uppfatta ljud vid oliko styrkor.
I kort, en jäkligt användbar och kul pryl som inte kostar en förmögenhet! JA, den ökar till 100% kvalitén och integrationen av din bas. I dina dojjor hade jag oavsett också satsat på ytterligaren en Piotr-Jonk-bas!