Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Grymmt!![]()
Nu är kapen satt i stenen, ingen återvändo...
Norman skrev:Wow!
Kul att se att sågandet börjat!!
Ragnwald skrev:Går det att få de där mm-bitarna hela, så kanske de går att fanéra piP med.
adzer skrev:Ahh det är ju faktiskt smidigare att vrida klinga än 500kg sten.
Fast inte lika macho
Komorok skrev:adzer skrev:Ahh det är ju faktiskt smidigare att vrida klinga än 500kg sten.
Fast inte lika macho
Tja... jag vet inte vad jag ska säga. Det var nog länge sedan jag på allvar
tyckte att något med mitt jobb var macho alls. Men jag gillar vår nya såg.
Den har möjlighet att bli riktigt ball om tillverkaren utvecklar mjukvaran lite
till. Då blir den macho tror jag.
Med material, menar du då bara stenstycket innan det sågats upp och specifikt för just den sten som Komorok valt?-Palle- skrev:Jag frågar lite försynt, vad skulle matrialet till i64s kosta för en vanlig kund?
Egentligen helt ointressant för projektet och du behöver inte svara om du inte vill.![]()
PS: Sjukt imponerande att det går att klyva stenen i så tunna skivor!
-Palle- skrev:Jag frågar lite försynt, vad skulle matrialet till i64s kosta för en vanlig kund?
Egentligen helt ointressant för projektet och du behöver inte svara om du inte vill.![]()
PS: Sjukt imponerande att det går att klyva stenen i så tunna skivor!
Alexi skrev:Med material, menar du då bara stenstycket innan det sågats upp och specifikt för just den sten som Komorok valt?
DVD-ai skrev:DYRT!
sky_eye skrev:Då dyker den lille filosofen upp och konstaterar att det är många pengar, men om det är dyrt eller inte är väl upp till kunden?
Det handlar om värde. För mig är det snordyrt, för Stenmannen kan det vara prisvärt.
-Palle- skrev:Men vad gör det om hundra år när allting kommer kring?
-Palle- skrev:Alexi skrev:Med material, menar du då bara stenstycket innan det sågats upp och specifikt för just den sten som Komorok valt?
Precis, bara matrialkostnad. Utan kostnad för sågning och montering.DVD-ai skrev:DYRT!
Nu är jag ingen stenkännare av rang, men en högst okvalificerad gissning är JÄTTEDYRT
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster