Snackade nyss med Ingvar och tog då upp hur det går med peq`n,den verkar "halta" lite då tydligen folk vill ha/frågar om andra saker

Så kom igen nu,ligger vi på lite så händer det kanske saker : )
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Är peq för både frontarna och basarna? eller bara de ena?
lennartj skrev:Om PEQ går att kombinera med infra-tillsatsen är jag också intresserad, i synnerhet om den kan påverka HP-delen runt 150 Hz.
Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
sista med preEq, efter man gjort det som går med rummet kan ju inte skada,
så jag lägger min röst till denna tråd.
RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Är peq för både frontarna och basarna? eller bara de ena?lennartj skrev:Om PEQ går att kombinera med infra-tillsatsen är jag också intresserad, i synnerhet om den kan påverka HP-delen runt 150 Hz.
Men det är väl endast i LP-delen det är tänkt att PEQ:n till CR80 ska vara verksam? Undras om det är ett eller flera frekvensregister som ska kunna påverkas? Har det inte nämnts något om att tag hand om en fundemental rumsresonans? Det innebär väl någon enstaka resosnans?
adzer skrev:Är det bara för LP delen och endast en frekvens så försvann intresset ganska omedelbart.
steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
preEq?
Komorok skrev:steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
preEq?
Ja vafaaan.. Jag är kass på terminologin. Men en manick som klurar till
det sista vill jag gärna ha iaf oavsett om den Bengt eller Klöd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster