skyrre biodukKomorok skrev:Ja, inte tusan är det någon vits att lägga in en bild från stället där jag
använder dem. Dålig reklam HAHAHA! Men jag lägger självklart upp
en bild ändå

Moderator: Redaktörer
skyrre biodukKomorok skrev:Ja, inte tusan är det någon vits att lägga in en bild från stället där jag
använder dem. Dålig reklam HAHAHA! Men jag lägger självklart upp
en bild ändå
Nattlorden skrev:Klart man skall nyttja de gratisreklamkanaler som finns rakt in bland den stora mängden audiofiler i världen, finns inget värde för ett företag att "hålla sig för fin för att låta sig testas av någon viss tidning". Speciellt inte på en produkt som rimligen inte kan åka på någon större kritik och har mätvärden som i sig säkerligen kan intressera ett flertal.
DVD-ai skrev:Komorok: jag tror på dig![]()
Gwidon: som marknadsföring är det ju alldeles utmärkt, men som "test" så är det helt värdelöst...
Lazyworm skrev:DVD-ai skrev:Komorok: jag tror på dig![]()
Gwidon: som marknadsföring är det ju alldeles utmärkt, men som "test" så är det helt värdelöst...
När det gäller Stereophile så håller jag inte riktigt med. De tester/mätningar John Atkins gör på högtalarna och förstärkarna som Stereophile recenserar säger ganska mycket om produkten.
Så den testen av förstärkaren är klockren tycker jag och eftersom vi har tillgång till samma Audio Precision apparat som Stereophile har så vet vi ju hur den skulle prestera enl. Atkins mätningar :p
Blir spännande att se om RS2000 kommer dyka upp i den tidningen så småningom.
Lazyworm skrev:DVD-ai skrev:Komorok: jag tror på dig![]()
När det gäller Stereophile så håller jag inte riktigt med. De tester/mätningar John Atkins gör på högtalarna och förstärkarna som Stereophile recenserar säger ganska mycket om produkten.
Så den testen av förstärkaren är klockren tycker jag och eftersom vi har tillgång till samma Audio Precision apparat som Stereophile har så vet vi ju hur den skulle prestera enl. Atkins mätningar :p
DVD-ai skrev:Lazyworm skrev:DVD-ai skrev:Komorok: jag tror på dig![]()
Det e möjligt, har inte sten koll på snubben![]()
Men om han skriver/ testar vettigt så absolut kan det vara kul att höra vad han har att säga om apparater. fast det ändrar ju tyvärr inte på det faktum att det alltid är bäst att testa själv om det är något som man är intresserad av. undantaget är väll att man kanske inte alltid har tillgång till mätutrustning vilken kan vara bra om man ska köra disst och kub mätnignar m.m.![]()
Fast jag tycker inte att tidnignarna är värdelösa, det finns ju dom som uppskattar dom så då är det ju jätte bra att dom finns !
DVD-ai skrev:Den enda som tidningarnas tester ger mig i värde är eventuella kubmätningar...
DVD-ai skrev:Det e möjligt, har inte sten koll på snubben![]()
Men om han skriver/ testar vettigt så absolut kan det vara kul att höra vad han har att säga om apparater. fast det ändrar ju tyvärr inte på det faktum att det alltid är bäst att testa själv om det är något som man är intresserad av. undantaget är väll att man kanske inte alltid har tillgång till mätutrustning vilken kan vara bra om man ska köra disst och kub mätnignar m.m.![]()
Ragnwald skrev:DVD-ai skrev:Det e möjligt, har inte sten koll på snubben![]()
Mätningar på den kvalitétsnivå som Stereophile presterar, är verkligen inget subjektivt tyckande. Mätningar gjorda på rätt sätt är enbart objektiva fakta, utan tyckande.
Är man ute efter riktigt högpresterande förstärkare, är mätresultat ett utmärkt sätt att grovgallra, innan man sen sätter sig till rätta för finlyssning, som ju är en subjektiv verksamhet.
Naqref skrev:DVD-ai skrev:Den enda som tidningarnas tester ger mig i värde är eventuella kubmätningar...
Just kubmätningar är väl det värdelösaste som finns då 99.9% av de som kollar på mätningarna tror de visar något helt annat än de egentligen beskriver. En mycket mer relevant mätning är den pulsmätning med en period sinus vid olika laster som de använde i High Fidelity.
DVD-ai skrev:Jo, och jag skrev just detta heller hur![]()
Att mätningar kan vara givande, men subjektivt tyckande är jag mindre intresserad av och föredrar att lyssn själv.
Ragnwald skrev:DVD-ai skrev:Jo, och jag skrev just detta heller hur![]()
Att mätningar kan vara givande, men subjektivt tyckande är jag mindre intresserad av och föredrar att lyssn själv.
Kul att du har förmågan att lyssna helt objektivt.
Undrar vilken av de ansedda audiotidskrifterna väljer firman att få sin förstärkare testad och recenserad i. Stereophile? Hi-Fi & Musik?
Lazyworm skrev::)
Den här bilden finns ju tidigare i tråden också, men så här ser det ut för förserien av förstärkaren som den här tråden handlar om vid 100W och 8ohms last.
Allram skrev:Det visas ju ofta distortionsdiagram vid hög effekt, men ur ett psykoakustiskt perspektiv är det väl mycket mer avslöjande hur distortionen ser ut vid mycket låg uteffekt. Där är ju hörselns maskering av övertonerna mycket svagare och disten upplevs därmed kraftigare.
Hur mäter RS2000 vid 10 och 100 mW uteffekt? Eller ännu hellre, har ni ett distortionssvep med uteffekt på x-axeln, där skalan börjar på någon/några mW?
Morello skrev:Piotr skrev:Laila skrev:Några mätningar vid typ 250mW utgångseffekt ?
Är också nyfiken på dist vid 0.1-1W.
/Peter
Vid 10 kHz får vi:
0,002% vid 250 mW (8ohm)
0,002% vid 62,5 mW (8ohm)
Distorsionen är relativt oberoende av amplitud och frekvens.
Aerob skrev:Morello skrev:patjoh skrev:Har den ingen 12V trigger start?
Nej, men eftersom vi är markndsdrivna och inte ägnar oss åt teknikonani skall vi givetvis göra en notis ang detta.
Blev det någon trigger-ingång på den nya versionen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster