Hej, köpte precis en Denon 3806 receiver och funderar lite på hur som blir bäst att göra med drivningen av front högtalarna.
Kör nu pre out till ett Sentec aktivt delningsfilter och sen en Nad 214 som driver ett par LTS s1 + 2st Zachry d250 (som rena monoblock) till 2 DIY basmoduler. Misstänker att receiverns inbyggda slutsteg kan låta bättre(=mer transparent) och troligen även ge mer effekt än Naden, frågan är också hur delningen i receivern står sig mot Sentec filterts (antagligen sämre?).
Naden är specad på 80W kontinuerligt/110W dynamiskt (240W/360W bryggad) i 8ohm. Zachry 120W. Receivern 120W/140W, dock var modellen över som tydligen ska vara väldigt lik förutom 10W mer angiven effekt uppmätt till 170W av Lazyworm här.
Vad jag förstår har jag två andra alternativ än det jag kör nu.
a) Låta receivern dela och köra inbyggda slutsteget till LTS s1 och koppla Zachry stegen på sub out.
b) Köra en sån specialkoppling som jag såg det tipsades om i mini dsp tråden där jag kör pre out till Sentec filtert och sen till basarna som vanligt men kopplar tillbaka högpass signalen till nån ingång på receivern och sen kör ut den som zon2 högtalare.
Gissar att alternativ b borde bli bäst, men vet inte säkert. Kan ju självklart testa bara... men får mecka ett par typ 7m långa högtalarkablar då som jag har det uppställt, så tänkte höra om någon här hade någon åsikt om det först.
En annan tanke också var att om jag får Nad steget över så bryggkoppla det och köra basmodulerna i mono med det i stället? Får dock kolla med min bror som byggt dem exakt vad de har i impedans först.