Moderator: Redaktörer
lajpo skrev:rogergustavsson: Hur mkt kabel har du?
lajpo skrev:Nej jag tänkte på det också.. om jag ska hänga upp bakkanalerna på väggen vill jag ha något smidigare.. förslag?
adzer skrev:Förstår inte vad problemet är med EKK.
hevi skrev:adzer skrev:Förstår inte vad problemet är med EKK.
Problemet med EKK är att det nästan uteslutande och inte sällan helt utan eftertanke rekommenderas till Ino, trots att den långt ifrån alltid är bästa alternativet.
EKK besitter inga som helst exotiska elektriska egenskaper och vilken kabel som helst som har rimligt tvärsnitt kommer funka utmärkt återgivningsmässigt (0,75mm2 är mer än tillräkligt för TS uppställning i ett normastort studentrum).
H
Aerob skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect
Johan_Lindroos skrev:Jag ser liksom inte behovet av att köra EKK till OD11! Dessa högtalare har ju så mycket andra hyss för. Högtalarkablarna är nog det som har minst betydelse i detta fall. Till piP kan man ju köra enligt tillverkarens rekommendationer för att det kanske är lite skoj, till basarna spelar det mindre roll. Vanlig "tunn" högtalarkabel eller lampsladd tycker jag är underskattat. Det finns knappt en j-vel som hör någon skillnad på EKK/lampsladd/+20kkr-kabel.
hassez skrev:Motiveringen var att strömmen i huvudsak färdas i manteln på varje kardel.
Var det bara bluff, hade de varit bättre med EKK??
hassez skrev:[Sen finns det tydligen andra saker som gör EKK extra bra till högtalarkabel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster