Attans... och jag som trodde det skulle bli svårt....
Jaja, jo ni har helt rätt. Det är korten för Holographics nya hörlurförstärkare Ear One. Den visades som prototyp på senaste High-End mässan. Det som är unikt med just denna är korrigeringen som finns för att anpassa hörlurslyssnande gentemot stereosystemet. Denna korrigering bygger på design av Ingvar Öhman och baseras på Ingvars kunskap om stereosystemet, psykoakustik och många långa testsessiorer.
Det finns andra hörlursförstärkare som också har någon form av korrigering. Själv köpte jag Cordas variant. Det är en bra hörlursförstärkare (samt att den är portabel vilket var anledningen att jag köpte den) med korrigeringen är värdelös.
Prototypen har genomlidit hårdtest och förfinats i viss mån med hjälp av LTS tekniksektion. Som tack för detta har hörlursförstärkaren erbjudits till ett förmånligt pris för LTS-medlemmar. Viss förenkling (saknar balanserade ingångar) är dock gjord jämfört med den som säljs normalt.
Erbjudandet är nu över, och apparaterna skall ordningställas av herr Holographic Audio, Lars Karlsson så fort han hinner. Dessutom väntas det på leverans av hörlurar vilket var en option i erbjudandet för de som ville.
Men, om man nu inte vill vänta tills allt är klart, vad gör man då? Jo man åker förstås hem till Lasse och tvingar honom att montera ihop en på studs åt en...
Själv bistod jag med glada tillrop och gjorde mitt bästa att blända honom med blixten i kameran...
Vill ni se Lasse montera?