Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Jag skulle nog föreslå i14 eller i16s istället.
Schull skrev:subjektivisten skrev:Jag skulle nog föreslå i14 eller i16s istället.
Jo givetvis så är det bättre, om inte pengarna var den stora boven så skulle jag köpa i32 eller i64, tror mitt rum är som gjort för ett par i64.
Subben: vet du vad piP klarar på 3,5m i spl över 120hz?
/L
Ragnwald skrev:Vad blir det för headroom på den nivån?
adzer skrev:Så klarar man sig med 85dB i medel så duger det väl, men vem gör det liksom
Nattlorden skrev:adzer skrev:Så klarar man sig med 85dB i medel så duger det väl, men vem gör det liksom
99.7% av befolkingen.
subjektivisten skrev:Spelar man så högt så vinner man att ha en större högtalare oavsett om pip klarar av det eller ej.
Purre skrev:Schull gör det inte, ta tag i det nu i helgen bara. Du kommer ångra dig om du säljer dom. Jag skulle iaf göra det. Enda anledningen att sälja dom vore akut pengabrist och då ska det vara himla akut för min del då det finns en hel del annat och sälja först.
adzer skrev:subjektivisten skrev:Spelar man så högt så vinner man att ha en större högtalare oavsett om pip klarar av det eller ej.
Utan tvekan. Att ha mycket headroom är aldrig fel.
adzer skrev:subjektivisten skrev:Spelar man så högt så vinner man att ha en större högtalare oavsett om pip klarar av det eller ej.
Problemet i mitt fall är att jag inte kan ha större högtalare då jag kör näfältslyssning.
Ragnwald skrev:adzer skrev:subjektivisten skrev:Spelar man så högt så vinner man att ha en större högtalare oavsett om pip klarar av det eller ej.
Problemet i mitt fall är att jag inte kan ha större högtalare då jag kör näfältslyssning.
Sololyssning vid datorn, sker bäst genom lurar. Hur mycket headroom som helst.
RogerGustavsson skrev:Om investeringen medför att man ska leva på vatten och bröd eller tvingas avstå från semester etc. då backar de flesta gärna några decibell.
RogerGustavsson skrev:Javisst! Men det ska betalas också. Det ungefär samma sak som när det diskuteras bilar, boende etc. Ingen verkar tänka på att det finns annat i livet än att ligga på topp i prylvärlden! Om investeringen medför att man ska leva på vatten och bröd eller tvingas avstå från semester etc. då backar de flesta gärna några decibell.
RogerGustavsson skrev:Javisst! Men det ska betalas också. Det ungefär samma sak som när det diskuteras bilar, boende etc. Ingen verkar tänka på att det finns annat i livet än att ligga på topp i prylvärlden! Om investeringen medför att man ska leva på vatten och bröd eller tvingas avstå från semester etc. då backar de flesta gärna några decibell.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster